English

ترکیب هیئت عالی بانک مرکزی بررسی شد

در جلسه کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام، بازرگانی و اداری مجمع به ریاست محسن رضایی؛ترکیب هیئت عالی بانک مرکزی بررسی شد.

ترکیب هیئت عالی بانک مرکزی بررسی شد

به گزارش خبرگزاری موج، محمدرضا باهنر نایب رئیس کمیسیون اقتصادی، بازرگانی و اداری مجمع تشخیص مصلحت نظام ، در ابتدای این جلسه با تشریح روند بررسی بند الف ماده ۷طرح بانک مرکزی ، اختلافی بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان، به ترکیب پیشنهادی هیئت عالی بانک مرکزی اشاره کرد و گفت: این ماده در جلسه گذشته صحن مجمع، به تصویب نرسید و مجدداً به کمیسیون اقتصادی ارجاع شد.

در ادامه، مخبر معاون اول رئیس جمهور گفت: کمیسیون، گزارشی تطبیقی از مستقل بودن ساختاری بانک های مرکزی در سایر کشورها تهیه و ارائه کند تا بتوان از تجربه جهانی در این موضوع استفاده کنیم. همچنین باید شرایط کشور در جنگ اقتصادی در نظر گرفته شود.

محسن رضایی گفت: استقلال بانک مرکزی در ایران بد تفسیر شده است، هدفگذاری با دولت است، اما ابزارها در اختیار بانک مرکزی است. نباید دچار افراط و تفریط شد. در ابتدای راه توسعه هستیم. 

در ادامه جلسه گزارشی از بررسی ۱۵کشور از جمله برخی کشورهای همسایه در خصوص رابطه دولت و بانک مرکزی، توسط نماینده مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی ارائه شد و دکتر ایروانی، به مواردی از شکست اقتصاد و نظام های بانکی در کشورهایی که بانک مرکزی آنان از دولت مستقل است، اشاره کرد.

حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری نیز گفت: بر اساس آئین نامه جدید مجمع، مصوبات مجمع نیازمند توافق و رای دو سوم اعضای مجمع می باشد و باید به پیشنهادی برسیم که جلسه مجمع به بن بست نرسد.در ادامه حجت الاسلام و المسلمین دکتر بحرینی از طراحان طرح در مجلس شورای اسلامی، پیشنهاد مطرح شده در جلسه گذشته صحن مجمع را نزدیک ترین متن به مصوبه مجلس دانست.

اعضای کمیسیون اقتصادی، اداری و بازرگانی مجمع در ادامه جلسه به تبادل نظر درباره استقلال بانک مرکزی و ماده ۷طرح بانک مرکزی پرداختند و بر پیشنهاد قبلی خود که در صحن مجمع مطرح شده بود، اصرار کردند.

در این جلسه،  محمد مخبر، حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی مقدم، محمدجواد ایروانی، داود دانش جعفری، محمدرضا باهنر، حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری، سید مصطفی میرسلیم، غلامرضا آقازاده و محمود احمدی نژاد از اعضای مجمع و دکتر فرزین، رئیس کل بانک مرکزی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر بحرینی از مجلس شورای اسلامی حاضر بودند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه