English

تعیین نقش صندوق توسعه ملی در سیاست‌های کلی برنامه هفتم

اعضای کمیسیون مشترک مجمع تشخیص مصلحت نظام در سی‌امین جلسه خود، نقش، جایگاه و روابط دولت و صندوق توسعه ملی را در سیاست‌های کلی برنامه هفتم مورد بحث و بررسی قرار دادند.

تعیین نقش صندوق توسعه ملی در سیاست‌های کلی برنامه هفتم

به گزارش خبرگزاری موج، در جلسه کمیسیون مشترک که به ریاست دکتر محمدباقر ذوالقدر و با حضور برخی اعضای مجمع، نمایندگانی از دولت، قوه قضاییه، مجلس شورای اسلامی و صندوق توسعه ملی برگزار شد در خصوص نفت و گاز و درآمدهای حاصل از  آن به عنوان منابع و سرمایه‌های زاینده اقتصادی و نقش صندوق توسعه ملی در این خصوص بحث و گفتگو و مقرر شد: «سالانه میزان مشخصی از عواید فروش نقدی و تهاتری نفت خام و گاز طبیعی در اختیار صندوق قرار گیرد و سالی ۲درصد به آن افزوده شود.» و «منابع صندوق توسعه ملی از طریق سرمایه‌گذاری در داخل و خارج کشور، سپرده‌گذاری، مشارکت در طرح‌های توسعه‌ای و زیرساختی و خرید سهام» افزایش یابد.
اعضای کمیسیون مشترک در این جلسه همچنین مقرر کردند: « بجز در موارد ضروری و آن هم صرفاً از محل سودهای صندوق و با مجوز خاص، برداشت از سرمایه و منابع صندوق مجاز نیست.»
از دیگر مصوبات امروز کمیسیون مشترک «استقلال مصارف صندوق توسعه ملی از تکالیف بودجه ای و قوانین عادی و استقلال حساب‌های صندوق از بانک مرکزی» بود.
اعضای کمیسیون مشترک مجمع همچنین مقرر کردند: «ایجاد یا تملک نهاد مالی تخصصی متناسب با وظایف صندوق بدون مجوز خلق پول و سپرده‌گیری و بدون تاسیس شعبه» صورت پذیرد.

در این جلسه، آقایان سید مرتضی نبوی، سید مصطفی میرسلیم، سعید جلیلی، داود دانش جعفری، محمدرضا باهنر، حسین مظفر، مجید انصاری، پرویز داودی و محمدجواد ایروانی از اعضای مجمع و نمایندگان دستگاه‌های مرتبط با مباحث، دیدگاه‌های خود را بیان کردند و ادامه بحث و بررسی درباره سایر بندهای سیاست‌های کلی برنامه هفتم به جلسه بعد کمیسیون مشترک موکول شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه