English

رئیس اداره کل بنادر خوزستان در پاسخ به خبرگزاری موج؛

دلایل تاخیر در ترخیص نهاده های دامی در فصل بهار

عادل دریس گفت: از سرگیری ترخیص کالاهای اساسی بدون کد بانک مرکزی منجر به تسهیل تخلیه کالا شده و توقف مقطعی ترخیص نهاده های دامی در گمرکات و بنادر ناشی از لغو مقطعی این مصوبه بود.

دلایل تاخیر در ترخیص نهاده های دامی در فصل بهار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، رئیس اداره کل بنادر خوزستان با اشاره به اینکه سه میلیون و 816 هزار تن ظرفیت انبارش کالاهای اساسی در مجتمع بندری امام خمینی است، گفت: از این میزان ظرفیت 416 هزار تن ظرفیت مخازن روغن خام خوراکی است و مابقی ظرفیت نگهداری غلات است

عادل دریس با بیان اینکه ظرفیت ایستگاه ریلی از 10 ایستگاه به 19 ایستگاه رسیده که ظرفیت حمل روزانه در بخش ریلی به 28 هزار تن رسیده است، افزود: پایانه مکانیزه شماره 4 با سرمایه 6 هزار میلیارد ریالی در حال اجراست،  همچنین سیلوی بتنی 250 هزار تنی بتنی در حال احداث است و پایانه شماره سه هم با سرمایه گذاری 5061 میلیارد ریالی اجرا شده تا کمک به تسهیل و ترخیص کالا کمک کنند و در قیمت تمام شده کالا هم اثر مثبت بگذارد.

او با تاکید بر اینکه بخش عمده غلات به بندر امام خمینی منتقل می شود، اظهار کرد: کارخانه روغن کشی، کارخانه خوراک دام و... مطابق با سند بالادستی راه اندازی شده تا مجتمع بندری به بندر لجستیکی غلات تبدیل شود.

رئیس اداره کل بنادر خوزستان در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری موج درباره روند ترخیص کالا های اساسی در بنادر امام خمینی گفت: در فروردین و اردیبهشت ماه صادر شده بود که به گمرک اجازه می داد که 90 درصد کالا را بدون کد بانک مرکزی ترخیص کنند و بعد این مصوبه لغو شد و منجر به توقف مقطعی ترخیص کالا شد و دوباره ازسرگیری مصوبه منجر به تسهیل ترخیص کالا شد.

دریس با بیان اینکه 7.5 میلیون تن کالاهای اساسی با کامیون حمل شده است، گفت: نزدیک به 812 میلیون تن کالای اساسی توسط حمل و نقل ریلی انجام شده که نسبت به سال گذشته رشدی 7 درصدی داشته است.

او با اشاره به اینکه میانگین تخلیه بار از بندر در فروردین 43 هزار تن بوده و در شهریور ماه به 51 هزار تن رسیده است، گفت: هماهنگی بین دستگاه های مختلف منجر به افزایش سرعت تخلیه و بارگیری کالا در بنادر امام خمینی شده است.

او با اشاره به اینکه موجودی کالای اساسی در بندر 4 میلیون و 800 هزار تن است، گفت: این آمار به صورت روزانه تغییر می کند زیرا عملیات ترخیص و بارگیری به صورت پیوسته انجام می شود

آیا این خبر مفید بود؟
نویسنده:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه