English

وزیر کشور:

دولت اقداماتی را برای تامین آب در سیستان و بلوچستان آغاز کرده است

وزیر کشور ابراز داشت: مسئولان کشور افغانستان به مسئولیت خود در قبال حقآبه سیستان و بلوچستان عمل کنند و دولت اقداماتی را برای تامین آب در سیستان و بلوچستان آغاز کرده است.

دولت اقداماتی را برای تامین آب در سیستان و بلوچستان آغاز کرده است

به گزارش خبرگزاری موج، احمد وحیدی در حاشیه جلسه ستاد مدیریت بحران کشور که با حضور شماری از مسئولان کشوری و لشگری در محل وزارت کشور برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران به مصوبات این جلسه اشاره کرد و گفت: جلسه امروز چند دستورکار داشت که با حضور اعضا و مسئولان مورد بررسی قرار گرفت. یکی از این دستورات ارزیابی ایمنی سازه‌ها بود. سازه‌های ناپایدار در حوزه بحران، حریق، فرونشست و فروریزش باید شناسایی شود و براساس قانون طرح بررسی ایمنی سازه‌های مهم و بلندمرتبه با محوریت کلانشهرها آغاز شده است.

وی با بیان اینکه باید ارزیابی ایمنی این ساختمان‌ها انجام شود، گفت: چنین اقدامی موضوع مهمی است و دستگاه‌های ذیربط باید با سرعت و فعالیت بیشتری کارها را انجام داد.

وزیر کشور ادامه داد: دومین موضوع مسائل مربوط به امنیت و انتظامات در شرایط بحران بود و ما تاکید کردیم که باید جان مردم مورد توجه قرار گرفته و از ظرفیت خود مردم نیز با ساماندهی درست استفاده شود.

وحیدی افزود: دستور جلسه سوم مربوط به صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان بود. برابر قانون این صندوق موظف است که به ساختمان‌هایی که دچار حوادث شدند کمک کند. بخشی از مبلغ مورد نیاز از طریق منابعی که بر روی فیش‌های پرداختی پیش بینی شده تامین می‌شود و البته دولت هم کمک زیادی در این خصوص کرده است. در مورد هزینه کرد و منابع درآمدی این صندوق مسائلی مطرح شد و مصوباتی هم درباره آن داشت.

وزیر کشور در ادامه به پرسشی درباره مسئله آب در سیستان و بلوچستان پرداخت و گفت: موضوع سیستان و بلوچستان از چند جهت برای ما مورد توجه است. چندین طرح برای تامین آب در این منطقه وجود دارد و دولت اقداماتی را در این خصوص آغاز کرده از جمله ساخت و ایجاد چاه‌های ژرف است. بعضی از چاه‌ها هم حفر شده و اقداماتی نیز برای انتقال آب انجام شده است. موضوعات خوبی نیز در دستور کار دولت قرار دارد.

وی با بیان اینکه حاکمان افغانستان نیز می‌بایست ۸۲۰ میلیون متر مکعب از حق‌آبه هیرمند را بدهند، گفت: امیدواریم که مسئولان افغانستان به مسئولیت خود در این زمینه عمل کنند.

وی ادامه داد: موضوع آب و تامین آن جزو اولویت‌های جدی است که بطور ویژه در دستور کار دولت قرار دارد اما اجرای برخی طرح‌ها اقدامی کوتاه مدت نیست و در حال انجام است و انتقال آب از یک نقطه به نقطه دیگر ، زمانبندی خاص خودش را دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه