English

وزیر کشور:

فعلا کاندیداهای انتخابات فرصت شش ماهه استعفا دارند/از حقوقمان در حقابه هیرمند کوتاه نمی‌آییم

وزیر کشور با تاکید بر اینکه اصلاحات قانون انتخابات هنوز تصویب نشده است، گفت: برای کسانی که باید برای کاندیداتوری مجلس استعفاء دهند، فرصت شش‌ماه قبل از ثبت‌نام وجود دارد.

فعلا کاندیداهای انتخابات فرصت شش ماهه استعفا دارند/از حقوقمان در حقابه هیرمند کوتاه نمی‌آییم

به گزارش خبرگزاری موج، احمد وحیدی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت گفت: برای کسانی که باید برای کاندیداتوری مجلس استعفاء دهند، فرصت شش‌ماه قبل از ثبت‌نام وجود دارد. بر این اساس ما بر مبنای قانون موجود کارمان را جلو می‌بریم اما اگر قانون جدید تصویب و در آن تغییراتی ایجاد شد بنا بر آن کارهای جدیدی را انجام می‌دهیم.

وزیر کشور درباره آخرین وضعیت پرونده شهادت ۵ مرزبان کشور، اظهار کرد: این یک اقدام جنایتکارانه بود که حتماً برخورد جدی و قاطع با عاملان، حامیان و مشوقان آن انجام می‌شود.

وی درباره ملاقات با وزیر امنیت عمومی ویتنام نیز گفت: این ملاقات درباره تعاملات دوجانبه بود. نکات مشترکی بین دو کشور در سطح روابط بین‌الملل وجود دارد و مواضع نسبتاً مشترکی در بعضی مقاطع از سوی ویتنام در حمایت از موضع ایران اعلام شده و ایران هم از آنان حمایت کرده است.

وزیر کشور ادامه داد: در راستای توسعه روابط دوجانبه یک تفاهم‌نامه امنیتی بین وزارت کشور و وزارت امنیت ویتنام امضا شد. همچنین یکی، دو مورد تفاهم‌نامه بین وزیر دادگستری ما و آنان امضاء شد.

وحیدی در پاسخ به پرسشی درباره جلوگیری از وقوع ناامنی‌ها در مرزهای شرقی کشور، گفت: ما تفاهمی در سطح وزارتخانه‌های مربوطه ایران و پاکستان داریم و کنسول مشترک هم تشکیل دادیم. در سطح استانی در سیستان و بلوچستان و قرارگاه قدس با ارتش پاکستان ارتباطات برقرار است و آنان هم از اتفاقی که افتاد اظهار تأسف کردند.

وی تصریح کرد: پاکستان باید این همکاری‌ را داشته باشد که افرادی که مرتکب این جنایت شده‌اند به سزای اعمالشان برسند. ارتباطات برقرار است اما در صحنه عمل باید پاکستانی‌ها همکاری کنند تا عوامل این حادثه مجازات شوند. اگر ضرورتی باشد حتماً تردیدی نمی‌شود که برای پیگیری تفاهم‌نامه خودمان به پاکستان سفر کنم اما الان این ضرورت فعلاً وجود ندارد.

وزیر کشور در پاسخ به پرسشی درباره اصلاح قانون انتخابات مجلس، اظهار کرد: چون قانون جدید هنوز به تصویب نرسیده ما بر اساس قوانین موجود باید عمل کنیم. برای کسانی که باید برای کاندیداتوری مجلس استعفاء دهند، فرصت شش‌ماه قبل از ثبت‌نام وجود دارد. بر این اساس ما بر مبنای قانون موجود کارمان را جلو می‌بریم اما اگر قانون جدید تصویب و در آن تغییراتی ایجاد شد بنا بر آن کارهای جدیدی را انجام می‌دهیم.

وی در پاسخ به این پرسش که اگر افغانستان در زمینه حقابه هیرمند بدعهدی کرده باشد چه اقدامی لازم است؟ تصریح کرد: صحبت‌های آقای رئیس‌جمهوری در این زمینه به اندازه کافی گویا بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی