English

نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی:

ما به دنبال به نتیجه رسیدن مذاکرات هستیم اما با امضا نشدن توافق هسته‌ای آسمان به زمین نخواهد آمد

عنابستانی گفت: آن دنیایی که در آن بتوان دولت‌ها را با تحریم زمین زد هم تمام شده است. با امضا نشدن توافق هسته‌ای آسمان برای جمهوری‌اسلامی به زمین نخواهد آمد. هرچند که ما به دنبال به نتیجه رسیدن مذاکرات هستیم

ما به دنبال به نتیجه رسیدن مذاکرات هستیم اما با امضا نشدن توافق هسته‌ای آسمان به زمین نخواهد آمد

علی اصغر عنابستانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، درباره دستاوردهای احتمالی احیای توافق هسته‌ای در زمینه ارتقا شاخص‌های توسعه اقتصادی گفت: مسئولان دولت از ابتدای دوره جدید اعلام کردند مذاکرات را برای مذاکره انجام نمی‌دهند، بلکه به دنبال دستیابی به نتیجه هستند. متاسفانه آمریکایی‌ها و تا حدود زیادی اروپایی‌ها در این فرایند مذاکرات مختلف به ویژه اخیرا که مکاتباتی انجام شده ثابت کردند آن ادعایی که  برای آمادگی درمورد رسیدن به توافق دارند با آن چیزی که در عمل و در میز مذاکره و نامه‌نگاری‌هایشان دارند یکی نیست.

وی اذعان کرد: اگر مذاکره برای نتیجه باشد جمهوری‌اسلامی کاملا آماده است تا براساس عزت، منافع و حقوق واقعی ملت ایران مذاکرات را به نتیجه برساند. اگر مذاکرات به نتیجه برسد و نهایی شود بالاخره یک باب وسیع‌تری برای حرکت اقتصاد ایران در صحنه جهانی به وجود خواهد آمد. اما این به آن معنا نیست که اگر مذاکرات به نتیجه نرسد درهای ساختار اقتصادی ما بسته خواهد ماند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با جهت‌گیری‌های دولت نشان داده شده که دنیا صرفا به آمریکا و اروپا محدود نمی‌شود. ضمن اینکه آن دنیایی که در آن بتوان دولت‌ها را با تحریم زمین زد هم تمام شده است. امروز کشورهای مختلف دنیا دارای استقلال هستند و می‌توانند معاهدات و قراردادهای خودشان را داشته باشند. ما هم اگر بتوانیم از فرصت‌های مختلف به خوبی استفاده کنیم با امضا نشدن توافق هسته‌ای آسمان برای جمهوری‌اسلامی به زمین نخواهد آمد. هرچند که ما به دنبال به نتیجه رسیدن مذاکرات هستیم و با حفظ حقوق ملت ایران به دنبال استفاده از فرصت موجود و امضای قرارداد هستیم.

وی با تاکید براینکه ساختار منافع ملت ایران در این امضای قرارداد حتما باید تامین شود خاطرنشان کرد: از آنجایی که کشور آمریکا یک بار عهدشکنی کرده و هم با وجود امضای قرارداد به تعهداتش عمل نکرده و هم از توافق خارج شده باید این بار تضمین‌های مناسبی وجود داشته باشد. یعنی این بار  اگر توافق را امضا کردند هم به تعهداتشان عمل کنند و هم از توافق خارج نشوند. اگر این موارد رعایت شود ایران آماده امضای قرارداد هست. اما اگر امضا هم نشود تصور می‌کنم اتفاق ویژه‌ای در اقتصاد جهانی نخواهد افتاد. چون اقتصاد جمهوری اسلامی راه خودش را پیدا کرده و متکی به ظرفیت های مختلف دنیا کار را به پیش خواهد برد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه