English

در کمیسیون اقتصادی بررسی شد؛

راهکارهای ترخیص کالاهای فاسدشدنی از گمرکات

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از بررسی راهکارهای اجرایی ترخیص کالاهای مورد نیاز و فاسدشدنی از گمرکات کشور خبر داد.

راهکارهای ترخیص کالاهای فاسدشدنی از گمرکات

به گزارش خبرگزاری موج، « غلامرضا مرحبا» در توضیح نشست روز سه‌شنبه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: نخستین دستور جلسه امروز انتخاب جایگزین نایب رییس کمیسیون اقتصادی به جای «احسان خاندوزی» وزیر جدید اقتصاد و دارایی بود و «شهباز حسن پور» هم به عنوان نایب رییس دوم کمیسیون انتخاب شد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: لایحه توسعه منطقه انزلی، اعاده شده از شورای نگهبان، در دستور کار دوم کمیسیون قرار گرفت و برای تامین نظر شورای نگهبان تغییرات لازم اعمال شد و به تصویب اعضا رسید.

وی ادامه داد:‌ دستور بعدی کمیسیون بررسی لایحه ایجاد مناطق تجاری و صنعتی سرخس- دوغارون و مازندران بود که این لایحه نیز به تصویب رسید. همچنین لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کرواسی درباره کمک به همکاری‌های متقابل در امور گمرکی نیز تصویب شد.

مرحبا درباره دیگر دستور جلسه امروز کمیسیون اظهار داشت: لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز برای تامین نظر شورای نگهبان اصلاح شد و به تصویب اعضای کمیسیون اقتصادی رسید.

نماینده مردم آستارا در مجلس با اشاره تذکر « نصرالله پژمان فر » نماینده مردم مشهد و کلات که در جلسه علنی امروز مطرح شد عنوان کرد: تذکر ایشان مبنی بر این بود که برخی از کالاها و لوازم بیمارستانی و سرم پس از واردات در گمرکات دپو شده‌اند. این اقلام  مانند شیرخشک،  دارو، سرم بیمارستانی و دیگر کالاهایی هستند که مدت زمان زیادی در گمرک دپو شده و به رغم نیاز کشور در گمرکات کشور فاسد می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: رییس مجلس شورای اسلامی امروز پس از تذکر نماینده مشهد و کلات،‌ کمیسیون اقتصادی را مامور کرد موضوع ترخیص کالاهای مورد نیز و فاسدشدنی که در گمرکات دپو شدند،‌ پیگیری کرده و گزارش آن را به هیات رییسه ارائه کند که در جلسه امروز راه‌کارها و  برنامه ریزی لازم در این باره در حال انجام است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه