English

رضایی :

حکمرانان آینده باید به فکر تحول اقتصاد و فرهنگ کشور باشند/عده ای به دنبال این هستند که از رهبری پاپ بسازند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: باید تفسیرمان از حکمروایی و ولایت قرابت داشته باشد.

حکمرانان آینده باید به فکر تحول اقتصاد و فرهنگ کشور باشند/عده ای به دنبال این هستند که از رهبری پاپ بسازند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز در افتتاحیه اولین دوره تربیت مدرس شهیده مریم فراهانیان با محوریت زن و خانواده در حکمرانی اسلامی اظهار داشت: نظام های سیاسی برای پایداری خود باید به قواعدی معتقد باشند که یکی از این قواعدها انتقال مسوولیت ها از نسلی به نسل دیگر است.

وی ادادمه داد: انتقال کارامد مسولیت ها بین نسلی یکی از قاعده بنیادی حفظ نظام است که متاسفانه ما با تاخیر این کار را انجام داده ایم.

رضایی با بیان اینکه در حال حاضر انتقال مسولیت ها از نسلی به نسل دیگر هرچند با تاخیر اما انجام شده است، افزود: یک بخش قابل توجهی از نسل سومی های وارد مجلس جدید شده اند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه انتقال کارآمد مسئولیت‌ها از نسلی به نسل دیگر یکی از قواعد ماندگاری هر نظام است، تصریح کرد: ما متأسفانه این کار را به موقع انجام ندادیم و ده سال آینده حتی اگر نسل دوم انقلاب در قید حیات باشند، نمی‌توانند نقش موثری در اداره کشور ایفا کنند.

رضایی ادامه داد: ده سال زمان کمی است که جامعه آماده انتقال‌پذیری بین نسلی باشد. این موضوع، بیست - سی سال زمان می‌خواهد. مثل هر کاری که مدتی برای سرمایه‌گذاری وقت نیاز است و چندسال دیگر برای بهره‌برداری.

وی با بیان اینکه تربیت حکمرانان به‌معنای تولید کادر است که نیاز به سرمایه گذاری دارد، گفت:

ما در این موضوع تأخیر داریم و در ده سال، هم باید کادرسازی کنیم هم انتقال بین نسلی انجام دهیم.

رضایی با بیان اینکه در مجلس این انتقال بین نسلی شروع شده، گفت: تعدادی از نمایندگان کنونی از نسل سوم انقلاب هستند. اکثریت وزرای دولت آینده هم باید از نسل سوم باشند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ولایت در یک شخص منحصر نمی‌شود، بلکه یک سامانه‌‌ای است که در حکمرانی کشور جاری می‌شود، گفت: عده‌ای می‌خواهند رهبری شبیه پاپ شود و ولایت را منحصر در یک فرد کنند. درواقع این افراد، می‌خواهند ریسمان ولایت که از بالا به پایین می‌آید را قطع کنند، به همین دلیل است که سیاست‌های کلی و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اجرا نمی‌شود.

رضایی ادامه داد: ولایت یک آب زلال است که از بالا جاری می‌شود و در پایین‌دست، محصول‌هایی چون شهید قاسم سلیمانی را به بار می‌آورد. ولی در فرهنگ و اقتصاد، عده‌ای دنبال این هستند که از رهبری، پاپ بسازند. 

وی تاکید کرد: وقتی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی عمل نمی‌شود و مشکلاتی برای جامعه ایجاد می‌شود، انگشت اتهام را به‌سمت رهبری نشانه می‌روند. باید به آن‌ها گفت شما متهم هستید که با عمل نکردن به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نگذاشتید ولایت در اقتصاد جاری شود. شما اجازه ندادید همان‌طور که ولایت در امنیت و دفاع جاری شد، در اقتصاد جاری شود، حالا چرا انگشت اتهام را به سمت نظام گرفته‌اید؟

رضایی با بیان اینکه سامانه واحد حکمرانی مبتنی بر ولایت در برخی بخش‌ها مثل امنیتی دفاعی پیاده شده و آثارش را می‌بینیم، گفت: این سامانه در برخی بخش‌های دیگر پیاده نشده و جامعه متوجه این موضوع نیست و نمی‌تواند این تفکیک را انجام دهد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه حکمروایی که در موشک اعمال شده در خودروسازی لحاظ نشده، گفت: یک نوع حکمروایی، موشکی را می‌سازد که با آن پایگاه ابرقدرت دنیا را موشک‌باران می‌کند ولی از یک نوع حکمروایی دیگر، پراید خارج می‌شود.

رضایی ادامه داد: مبتنی بر حکمروایی نوع اول، شما اگر موشک را از کره شمالی وارد می‌کنید، میگوید من در آینده، سازنده این موشک می‌شوم و حتی می‌توانم انواع پیشرفته‌تر آن را هم به دنیا صادر کنم، اما کسی که پراید می‌سازد، می‌گوید ما که نمی‌توانیم با بنز و تویوتا رقابت کنیم، پس تکنولوژی را وارد می‌کنم، در نتیجه فقط به مونتاژ می‌پردازد.

وی با بیان اینکه کره شمالی گاهی به ما می‌گوید موشک‌هایتان را به ما هم بدهید، خاطرنشان کرد: این در حالی است که ما روزی از آن‌ها موشک می‌گرفتیم.

رضایی تصریح کرد: حکمروایی محفلی و غربی هنوز در پراید گیر کرده است.

وی در ادامه گفت: کشور چین ایدئولوژی مارکسیسم را به درخت لیبرالیسم پیوند زد، اما جواب داد. در ایران هم ایدئولوژی ولایت فقیه را با لیبرالیسم پیوند زده و نگرفته، چرا که بین ما مارکسیسم و لیبرالیسم شباهت‌های زیادی وجود دارد اما از دل پیوند ایدئولوژی اسلام ناب و غرب، درخت اقتصادی پا نمی‌گیرد اگر هم بگیرد ناموفق است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه