English

میرسلیم در گفتگو با موج:

۶۳ درصد مردم به طور متوسط در انتخابات ها شرکت می کنند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دیگر دوران تعظیم نسبت به غربی‌ها به سر آمده و کسانی که در چنان اندیشه‌ای به سر می‌برند خود را به خواب زده‌اند و بنابراین نمی‌توان آنها را بیدار کرد.

63 درصد مردم به طور متوسط در انتخابات ها شرکت می کنند

سید مصطفی میرسلیم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، با اشاره به پیامد انقلاب اسلامی در عرصه سیاست خارجی، اظهار داشت:  وقوع انقلاب اسلامی ایران را باید یکی از معجزات تلقی‌ کرد، کشوری که دربست در اختیار استکبار بوده است، به همت یک رهبر دینی و به اتکای مردم متعهد در مقابل اهداف استکبار و آمریکای جهانخوار قرار گرفته است. آزادشدن از یوغ آمریکا، یک پیروزی بی نظیر تلقی می‌شود. 

وی با بیان اینکه امام(ره) اسلام را به لحاظ سیاسی و اجتماعی خوب درک کرد و با همراهی جانانه مردم که شیفته‌اش بودند انقلاب را پیش برد، ادامه داد: برای پیروزی انقلاب خون‌های پاکی بر زمین ریخته شده و بعد از انقلاب در جنگ تحمیلی جوانمردی به منصه ظهور رسید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: همچنین قطعا اگر توجه ویژه امام عصر (عج) به انقلاب و ایران نبود، شکست ما با این همه عناد و دشمنی در مقابل جمهوری اسلامی در ابعاد مختلف سیاسی و اقتصادی و فرهنگی، قطعی بود. حکومت جمهوری اسلامی حکومت امام زمانی است، به همین علت خدشه وارد آوردن به آن خیانت است.

میرسلیم تصریح کرد: پیشرفت های همه جانبه ایران در این سال ها باعث شده که اروپائیان، جمهوری اسلامی ایران را به عنوان کشوری مستقل و متکی به خود و مقتدر رقیب خود در زمینه‌های اقتصادی و اجتماعی، و در مقابل خود در زمینه‌های سیاسی و فرهنگی می‌بینند و تمام همتشان را برای تضعیف ما با برنامه ریزی دقیق و چندجانبه گاهی مستقیم و گاهی از طریق برخی میثاق‌های مشکوک، بکار گرفته‌اند و این موضوع البته خوشبختانه با رفتار شفاف ترامپ و تبعیت منافقانۀ اروپا کاملاً برای همگان بر ملا شده و امروزه کمتر کسی است که در کشور ما راه نجات را جز در توجه به ظرفیت‌های خودمان یعنی درون‌زائی و همکاری با کشورهای دوست یعنی برونگرایی نبیند و نداند.

وی افزود: دیگر دوران تعظیم نسبت به غربی‌ها به سر آمده و کسانی که در چنان اندیشه‌ای به سر می‌برند خود را به خواب زده‌اند و بنابراین نمی‌توان آنها را بیدار کرد. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: پایداری و آینده‌نگری، واقع‌بینی و فراگیر بودن از ویژگی‌های سیاست‌های کلی نظام است که بیان کننده خصوصیات اصلی و اساسی نظام است.

* آمریکایی‌ها چشم ندارند که ایران اسلامی را آزاد و مستقل ببیند

میرسلیم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پیروزی انقلاب اسلامی چه تاثیری در تحولات سیاسی در منطقه غرب آسیا گذاشته است، تصریح کرد:  آمریکایی‌ها و سران رژیم اشغالگر قدس، برای اینکه معادلات منطقه را بر هم بریزند، برنامه‌ریزی گسترده‌ای انجام دادند، اما این مبارزه بزرگ، موجب به هم ریختن بسیاری از معادلات در جهان شد، حتی می‌توان با صراحت گفت که آثار و تبعات فروپاشی داعش، دامن بسیاری از کشورهای اروپایی حتی بعضی از کشورهای آسیایی را گرفت.

وی افزود: دشمنان خصوصا آمریکایی‌ها چشم ندارند که ایران اسلامی را آزاد و مستقل ببیند؛ ما باید سرنوشت‌مان را خودمان تعیین کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: انقلاب اسلامی در منطقه هم وجد زیادی بوجود آورد و در جهان هم نور امیدی به کشورهایی بخشید که از ستم آمریکا رنج می بردند.

میرسلیم گفت: استکبار به جای اینکه اقدام مردم ایران در وقوع انقلاب اسلامی را به رسمیت و محترم بشناسد، از دَر عناد برخورد کردند که اسناد توطئه های آن در لانه جاسوسی وجود دارد. بعد از پیروزی انقلاب جریانی که منافعش به خطر افتاده بود، تلاش می‌کرد، در مجلس خبرگان قانون اساسی اصل ولایت فقیه در قانون اساسی گنجانده نشود. 

وی با بیان اینکه مخالفت با انقلاب اسلامی، ولایت فقیه یا مردم سالاری دینی در سال های اول انقلاب آشکارا بیان می شد، ادامه داد:  بعد تصویب قانون اساسی، اقدام منافقانه کرده یعنی قانون اساسی را در ظاهر پذیرفتند، اما هر اقدامی برای تضعیف انقلاب انجام دادند؛  آمریکا و دست نشانده های او از پا ننشستند و برای ما مشکلات متعددی ایجاد کردند که هر مشکلی می‌توانست هر نظامی را ساقط کند اما انقلاب مستحکم بود و سرپا ماند.

میرسلیم با بیان اینکه 63 درصد مردم به طور متوسط در انتخابات ها شرکت می کنند و مردم پای انقلاب ایستاده اند، گفت: به لحاظ سیاسی انقلاب دستاوردهای مهمی داشته که یکی از آنها تثبیت نظام و مشارکت مردم در انتخابات است. 

وی افزود: از نظر اقتصادی هم باید گفت که اقتصاد ما در این سال ها باز بوده و با سایر کشورها تعامل تجاری داشتیم، اما با وجود مشکلات اقتصادی، تولیدات کشاورزی ما چهار برابر شده است؛ البته هنوز ما همه قابلیت‌های کشور را نمی شناسیم و از آنها بهره برداری شایسته ای نشده است. در زمینه فناوری، صنعت و علم دستاوردهای ارزنده ای داشته ایم که موجب تعجب و یاس دشمن شد. وجود ایران مقتدر مزاحم منافع آمریکا در منطقه است، بنابراین آنها دنبال مقابله با توان موشکی ایران هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سوال که موضوع فلسطین به عنوان محوری‌ترین مسئله جهان اسلام، چه تاثیری از انقلاب اسلامی گرفته است، افزود: نگرانی آمریکا از این است که آگاهی فلسطینی‌ها مانند سایر مسلمانان موجب شود تا تضعیف مهمی برای اسراییل در منطقه فراهم شود بنابراین تصمیم گرفتند با چنین طرح هایی موجبات عدم اقتدار مسلمانان را فراهم کنند و به همین دلیل می خواهند موقعیت اسراییل را تثبیت کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه