English

ماجرای رفت‌و‌آمد نمایندگان احزاب به شورای نگهبان

سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: این روز‌ها نمایندگان برخی احزاب به شورای نگهبان رفت و آمد دارند که روندی عادی است، زیرا ما باید پاسخگوی سوال‌ها و ابهام‌های آنان درباره انتخابات مجلس باشیم و اگر نشست‌هایی نیز برگزار می‌شود، این نشست‌ها متعارف است و خارج از موازین قانونی نیست.

ماجرای رفت‌و‌آمد نمایندگان احزاب به شورای نگهبان

به گزارش خبرگزاری موج، کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان درباره ساز و کار طراحی شده برای تایید صلاحیت نامزد‌های انتخاباتی گفت: وظیفه شورای نگهبان اجرای قانون است، متاسفانه اصلاحیه قانون امسال به سرانجام نرسید و آنچه اکنون در اختیار داریم موادی است که در قانون انتخابات در ماده ۲۸ و ۳۰ قانون شرایطی را ذکر کرده است مانند مدرک تحصیلی، سابقه کار، التزام عملی به اسلام و نظام اسلامی و ... و ما ناچار هستیم وفق همین قوانین بررسی‌های صلاحیتی خود را انجام بدهیم.

بیشتر بخوانید: 

قانون انتخابات دهه ۶۰ جوابگوی نظام انتخاباتی فعلی ما نیست

بررسی صلاحیت‌ های داوطلبان انتخابات مجلس را با دقت زیاد انجام دهید

سخنگوی شورای نگهبان به نامزد‌های انتخاباتی توصیه کرد در این مرحله فقط باید رعایت قانون و شرایط قانونی را مدنظر قرار دهند و اگر کسی اعتراضی دارد، اعتراض خود را در مراحلی که در قانون پیش‌بینی شده است و درون زمان‌های مقرر، ارائه کند.

وی گفت: هیات‌های نظارت شورای نگهبان و خود ما نیز در هیات مرکزی و شورای نگهبان آماده هستیم که اگر کسی اعتراضی دارد، بررسی می‌کنیم و آماده هستیم گزارش آن را در رسانه ملی اعلام کنیم. یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، همزمان با انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری دوم اسفند برگزار می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه