English

آیت‌الله مکارم شیرازی‌:

مردم در شرایط سخت اقتصادی بسر می برند

آیت‌الله مکارم شیرازی‌ گفت: مردم در شرایط سخت اقتصادی بسر می برند و نمی توانند کتاب های گران بخرند و همین مساله باعث فاصله بین آنها و کتاب شده است.

مردم در شرایط سخت اقتصادی بسر می برند

به گزارش خبرگزاری موج، آیت‌ الله مکارم شیرازی یکی از علت‎های بی‌رونق شدن کتابخوانی در جامعه را فضای مجازی دانست و افزود: متاسفانه بخشی از افراد جامعه چندین ساعت در فضاهای مجازی و شبکه های مجازی وقت خود را تلف می کنند؛ آن هم فضا و شبکه هایی که سراسر اخبار و مطالب دروغ منتشر می کنند.

این مرجع تقلید با اشاره به این که مساله کتاب به مشکل بزرگی برخورده است، گفت: به دلائل مختلف کتابخوان در جامعه ما کم شده است. هر اندازه کتابخوان در جامعه کم شود به همان اندازه جامعه عقب گرد فرهنگی و دینی می کند.

وی گفت: اخیرا صدای آمریکا خبری درباره ما منتشر کرده بود که در چند خط بیش از ده دروغ وجود داشت، واقعا اینها مهارت دارند در دروغ گفتن.

مکارم شیرازی عامل دیگر کم شدن کتابخوان در جامعه را گرانی کاغذ و کتاب دانست و گفت: مردم در شرایط سخت اقتصادی بسر می برند و نمی توانند کتاب های گران بخرند و همین مساله باعث فاصله بین آنها و کتاب شده است.

وی اضافه کرد: شخص مطلعی می گفت دولت ارز با نرخ چهار هزار و دویست تومان در اختیار تجار می گذارد و آنها کاغذ وارد می کنند اما با قیمت چندین برابر می فروشند، اگر این واقعیت داشته باشد چرا نظارتی از سوی دولت صورت نمی گیرد؟

مکارم شیرازی خواستار نظارت دقیق‌تر بر این روند از سوی دولت شد و افزود: متاسفانه عده زیادی از ارز دولتی استفاده می‌کنند یا پولش را به بازار نمی آورند و یا اجناس را با قیمت های چندین برابر به مردم می فروشند.

بر اساس این گزارش و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی، این مرجع تقلید، وزارت ارشاد را مسئول مستقیم رسیدگی به این موضوع دانست و بیان کرد: به عقیده ما نظارت در این بخش ضعیف است، برخی هم معتقدند اصلا نظارتی وجود ندارد؛ ما پیغام داده ایم، قول هم داده اند اما تاکنون اتفاقی نیفتاده است.

وی با تاکید بر این که دولت باید ماجرای کاغذ را حل کند، خوراک روحی و معنوی جامعه و مردم را به مراتب مهم تر از خوراک جسمی دانست و افزود: امیدواریم این تذکرات موثر واقع شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه