English

شمخانی در دیدار وزیر کشور جمهوری آذربایجان:

تحریم ها موجب انزوای بیش از پیش آمریکا در جامعه بین الملل خواهد شد

نماینده مقام معظم رهبری با اشاره به غیر قانونی بودن تحریم های آمریکا گفت: تجربیات گذشته نشان می دهد که رفتارهایی از این دست نه تنها اثربخش نخواهد بود بلکه موجب انزوای بیش از پیش آمریکا در جامعه بین الملل خواهد شد.

تحریم ها موجب انزوای بیش از پیش آمریکا در جامعه بین الملل خواهد شد

به گزارش خبرگزاری موج رامیل اسوب اف وزیر کشور جمهوری آذربایجان و هیئت همراه ظهر مروز با علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و پیرامون راهکارهای گسترش روابط دوجانبه گفتگو کردند.

شمخانی با اشاره به اشتراکات فرهنگی، تاریخی و تمدنی میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان و وجود فرصت ها و منافع گسترده که موجب نزدیکی دو کشور می شود اظهار داشت: سرمایه گذاری های صورت گرفته در مسیر توسعه روابط موجب پیشرفت و امنیت متقابل خواهد شد.

وی با بیان اینکه مرزهای دو کشور، مرزهای صلح و دوستی است افزود: تمامی بسترها و ظرفیت ها برای ایجاد جهش در روابط همه جانبه بویژه در بخش های مختلف اقتصادی فراهم است.

نماینده مقام معظم رهبری با اشاره به غیر قانونی بودن تحریم های آمریکا و تبدیل شدن آن به ابزار انتقام شخصی ترامپ از کشورهای مخالف افزود: تجربیات گذشته نشان می دهد که رفتارهایی از این دست نه تنها اثربخش نخواهد بود بلکه موجب انزوای بیش از پیش آمریکا در جامعه بین الملل خواهد شد.

امیر دریابان شمخانی با تصریح بر شناسایی و پیگیری ریشه های خارجی عملیات تروریستی اخیر در شهر اهواز گفت: خطر تروریسم و ریشه‌های آن از جمله اندیشه تکفیری که توسط برخی کشورهای منطقه ترویج می‌شود تمام منطقه را با بحران مواجه ساخته و مانعی بزرگ در مسیر رشد و پیشرفت کشورهای اسلامی است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با تقبیح سیاست های آمریکا و رژیم صهیونیستی برای ایجاد اختلاف میان کشورهای همسایه خاطرنشان کرد: لازم است با حفظ هوشیاری و افزایش تعاملات و گفتگوهای سازنده ،تلاش های مخرب بدخواهان برای ایجاد بدبینی و اختلاف میان کشورهای منطقه خنثی شود.

رامیل اوسوب اف وزیر کشور جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار با محکوم کردن اقدام تروریستی در اهواز و اظهار تاسف در خصوص شهادت جمعی از شهروندان ایرانی دراین واقعه با دولت و ملت ایران ابراز همدری کرد.

وی با اثربخش خواندن گفت ‌وگوهای صورت گرفته با مقامات کشورمان گفت: جمهوری آذربایجان مایل به افزایش تعاملات و همکاری‌ها ی همه جانبه با ایران است و در این مسیر از ابتکارات و پیشنهادات ارائه شده استقبال می‌کند.

وزیر کشور آذربایجان با اشاره به تهدیدات مشترک ناشی از ظهور و اقدامات گروه‌های تروریستی و تکفیری تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در این زمینه تجارب ارزنده‌ای دارد که باکو علاقه مند به استفاده از آن برای مقابله با تهدیدات احتمالی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه