English

لاریجانی:

همیشه نمی‌توان با تبلیغات خود را به خواب زد/ امنیت ملت، مساله‌ای نیست که تعلل در آن توجیهی داشته باشد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مساله استقلال ایران در این ۴۰ سال پس از انقلاب علی‌رغم همه دسیسه‌ها اعم از جنگ و تحریم یک موضوع تامل برانگیز شده است. همیشه نمی‌توان با تبلیغات خود را به خواب زد.

همیشه نمی‌توان با تبلیغات خود را به خواب زد/  امنیت ملت، مساله‌ای نیست که تعلل در آن توجیهی داشته باشد

به گزارش خبرگزاری موج، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، در آغاز جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با تبریک هفته دفاع مقدس همچنین محکوم کردن حادثه تروریستی اهواز گفت: سوال این است چرا در این روز دزدانه به این اقدام دست زدند و زنان و کودکان را به خاک و خون کشیدند. تروریست‌های دست پرورده قدرت جنایتکار می‌توانستند این کار را در زمان دیگر و در خیابان نیز انجام دهند. علت انتخاب این مکان و زمان را باید به درستی دریافت.

لاریجانی ادامه داد: رژه نیروهای مسلح همراه با ادوات نظامی متنوع که همگی با همت و اراده قوی متخصصان نظامی ساخته شده، نشان دهنده راهی بود که امام (ره) به جوانان این سرزمین آموخت که با اراده قوی می‌توانید استقلال همه جانبه پیدا کنید.

وی افزود: امسال حجم انبوه سلاح‌های مدرن، مانور اقتدار و استقلال کشور بود، این صحنه برای قدرت‌های چپاول‌گر قابل تحمل نیست به دو جهت: اول از این جهت که سال‌هاست با تبلیغات وسیع در جهت اخاذی کشورهای منطقه این تئوری را دنبال می‌کنند که ایران را به خاطر حمایت از کشورهای منطقه تحریم نظامی کرده‌اند و کشورهای منطقه با خریدن سلاح‌های مدرن آمریکا می‌توانند در مقابل قدرت محدود شده ایران بایستند. هدف آنها علاوه بر اخاذی، تسلط رژیم صهیونیستی بر این کشورهای فلاکت زده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وقتی آنها قدرت تجهیزاتی ایران و اراده جوانان سلحشور ایران را در این شرایط تحریمی مشاهده می‌کنند همه داستان سرایی‌شان دچار بحران توجیهی می‌گردد. دوم از این جهت که با همه شیطنت‌های تبلیغاتی آمریکا، مساله استقلال ایران در این ۴۰ سال پس از انقلاب علی‌رغم همه دسیسه‌ها اعم از جنگ و تحریم یک موضوع تامل برانگیز شده است. همیشه نمی‌توان با تبلیغات خود را به خواب زد.

لاریجانی افزود: ملت‌ها وقتی ابهت نیروهای مستقل و قدرتمند را می‌بینند و از طرفی دخالت‌های نظامی آمریکا بر کشورشان و تحقیر مستمر آنها را مشاهده می‌کنند دچار تردیدی جدی در مسلک وابستگی سیاسی می‌شوند لذا برای انحراف افکار عمومی دنیا باید با یک اقدام سبعانه تحت الشعاع تبلیغاتی قرار دهند تا ابعاد قدرت نظامی ایران دیده نشود بلکه به عکس با تبلیغات زیاد عملیات تروریستی را بزرگنمایی کنند.

لاریجانی با بیان این مطلب که آمریکایی‌ها علی‌رغم همه اقدامات تحریمی و تبلیغاتی دچار یاس شده‌اند، گفت: در این ۴۰ سال ده‌ها بار تصور کرده‌اند که کار ایران تمام شده است. یک روز با جنگ صدام هلهله انداختند که ایران چند روز بیشتر دوام نمی‌آورد، یکبار هم با کودتای نوژه کار را فیصله یافته تلقی کردند و با هر بحران سیاسی و اجتماعی داخلی دچار توهم شده و ستاد ویژه به راه انداختند.

وی با اشاره به خاطرات وزیر خارجه اسبق آمریکا گفت: در آن خاطرات از این ستادهای توهمی و پول پراکنی بسیار گفته شده است اما هربار دچار یاس شده‌اند. اینبار هم با دستپاچگی از توافق خارج شدند و ژست اقدام همه جانبه و تشکیل ستاد تکراری را به خود گرفتند اما ظاهرا به این نتیجه رسیده‌اند که به این نحو هم سرشان به سنگ خورده است پس باید از هر وسیله برای مقابله با ملت ایران استفاده کرد و به قول خودشان، به هم ریختگی امنیتی برای ملت ایجاد کنیم.

لاریجانی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به جدی گرفتن این مساله گفت: دستگاه‌های امنیتی کشور باید این موضوع را جدی بگیرند. موضوع امنیت ملت، مساله‌ای نیست که تعلل در آن توجیهی داشته باشد. نیروهای امنیتی باید با جدیت و فوریت مساله را پیگیری کرده و ریشه این تبهکاران را بخشکانند. کمیسیون امنیت ملی نیز به دلیل اهمیت این مساله باید پیگیر جدی این قضیه باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن محکوم کردن این اقدام جنایتکارانه به خانواده شهدا، مردم شریف اهواز و نمایندگان استان خوزستان تسلیت گفت و برای مجروحین آرزوی سلامتی و شفای عاجل کرد.

لاریجانی در پایان بازگشایی مدارس در اول مهر را به معلمان و دانش‌آموزان تبریک گفت و افزود: امیدواریم سال تحصیلی جدید سالی پربرکت برای ملت ایران باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی