English

با حضور نیروهای مسلح خراسان رضوی؛

آیین بزرگداشت رحلت امام خمینی(ره) در حرم رضوی برگزار شد

آیین بزرگداشت رحلت امام خمینی(ره) با حضور نیروهای مسلح خراسان رضوی در حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد.

آیین بزرگداشت رحلت امام خمینی(ره) در حرم رضوی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج و به نقل از آستان نیوز، حجت الاسلام محمد سیدآبادی در این مراسم اظهارکرد: جغرافیای تفکر امام راحل تمام بشریت را در بر گرفته و در عمق جان و عقل مردم رسوخ کرده است و حالا مردم وقتی به آرمان‌های انقلاب فکر می‌کنند به وجود امام و حرکت آن، برای نهادینه کردن نظام جمهوری اسلامی ایران عشق می‌ورزند.

وی افزود: عمق شخصیتی امام(ره) باعث شده تا خیلی از افرادی که فقط نام و صفات اخلاقی او را شنیده بودند عاشق ایشان شوند، امام راحل در جریان انقلاب اسلامی ایران، نظام زندگی اجتماعی را بر اساس اسلام نهادینه کرد.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) مردم و مستضعفان را به خوبی درک می کرد گفت: ایشان در زمان حیاتشان موضوع ولایت فقیه را مورد بحث و تدریس قرار دادند و این اندیشه را افزون بر تدریس در عرصه جامعه جهانی نیز به عرصه عمل گذاشتند.

وی افزود: امام خمینی(ره) برای نهادینه کردن ولایت فقیه، یک ربع قرن زحمت کشیدند، در برابر سختی‌ها ایستاند و سعی کرند تا ایده و آرمان‌های الهی را به جای نظام ستمشاهی قرار دهند.

سید آبادی با اشاره به اینکه امام(ره) در مسیر انقلاب، شاگرادن موفقی را تربیت کرد گفت: امام سال‌ها به وسیله شاگردان خویش، مبانی حکومت اسلامی و جایگاه ولی فقیه را برای مردم تبیین کردند و کادرسازی و تربیت نیروی انسانی مرهون زحمات 25 ساله امام خمینی(ره) و شاگردانشان است.

وی افزود: اکنون نیز مقام معظم رهبری ادامه دهنده خط امام راحل هستند و بر اساس تفکرات ایشان کشور را هدایت می‌کنند و در تمام مراحل رهبری خویش، از موضع‌های امام خمینی(ره) کوتاه نیامده‌اند.

شایان ذکر است در این مراسم حاج صادق آهنگران در مدح شهدا و امام راحل به مدیحه سرایی و شعر خوانی پرداخت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه