English

جشن بزرگ مبعث رسول اکرم(ص) در حرم رضوی برگزار می‌شود

به مناسبت مبعث رسول اکرم(ص) مراسم جشن و سرور با حضور زائران و مجاوران بارگاه منور ثامن‌الائمه(ع) در رواق امام خمینی(ره) حرم رضوی برگزار می‌شود.

جشن بزرگ مبعث رسول اکرم(ص) در حرم رضوی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با اعلام این خبر گفت: سالروز بعثت پیامبر اکرم(ص)، روز بزرگی برای تاریخ و بشریت است که جایگاه ویژه‌ای در فرهنگ مسلمانان دارد. بعثت در حقیقت نقطه آغازین اسلام به‌شمار می‌رود.

حجت الاسلام و المسلمین سید جلال حسینی ابراز کرد: در چنین روزی به فرمان خداوند، حضرت محمد(ص) مأمور شد مردم را به سوی پروردگار بخواند؛ پروردگاری که انسان را آفرید و آنچه را نمی‌دانست، به او آموخت.

وی ابراز کرد: ویژه برنامه‌های مبعث پیامبر گرامی اسلام(ص) از دوشنبه چهارم اردیبهشت‌ماه آغاز و تا چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

حسینی ادامه داد: همزمان با شب مبعث، ویژه برنامه‌ای از ساعت 20 تا 22 در رواق امام خمینی(ره) تدارک دیده شده است که در آن حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا رنجبر به ایراد سخنرانی می‌پردازد و مداحان و ذاکران خاندان عصمت و طهارت به مدیحه سرایی و شعرخوانی خواهند پرداخت.

وی از سخنرانی حجت‌الاسلام پناهیان و سیدمحمدرضا طباطبایی نسب در برنامه‌های قبل و بعد از نماز ظهر این هفته خبر داد و اظهار کرد: همزمان با 27 رجب المرجب، سالروز مبعث ویژه برنامه‌ جشن باشکوهی با حضور تولیت آستان قدس رضوی از ساعت 10 تا 12 برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حسینی اظهار کرد: در این ویژه برنامه حجت الاسلام والمسلمین دکتر رفیعی به ایراد سخنرانی می‌پردازد و آقایان مشکینی، طاهری و میرداماد به مولودی خوانی و شعرخوانی خواهند پرداخت.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی اجرای سرود و همخوانی گروه‌های تواشیح را از دیگر برنامه‌های باشکوه 27 رجب در حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا(ع) اعلام و ابراز کرد: در این سه شب مراسم مولودی‌خوانی و مدیحه‌سرایی توسط مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) امیر عارف، علی خوش‌چهره، جعفر ملائکه و مهدی نیکبخت اجرا می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه