English

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

قانون هدفمندی یارانه‌ها به خوبی اجرایی نشد/زمین ماندن قانون مبارزه با قاچاق کالا در کشور

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: قانون هدفمندی یارانه‌ها در دولت قبل به خوبی اجرایی نشد و در این دولت نیز همان روند ادامه دارد.

قانون هدفمندی یارانه‌ها به خوبی اجرایی نشد/زمین ماندن قانون مبارزه با قاچاق کالا در کشور

به گزارش خبرگزاری موج، محمدرضا پورابراهیمی امروز در نشست فرهنگی، تبیینی ائمه جمعه استان کرمان با موضوع اقتصاد پنهان و قاچاق کالا اظهار‌داشت: رویکرد فرهنگی در زمینه مقابله با قاچاق کالا بسیار ارزشمند است که باید جدی گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه موضوع حمایت از تولید و جلوگیری از قاچاق کالا دو روی یک سکه است گفت: هر چه مبارزه با قاچاق کالا بیشتر شود، تولید کشور نیز افزایش پیدا می کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز مقابله و مبارزه با قاچاق کالا موضوع نخست کشور و دغدغه مقام معظم رهبری است افزود: در کشور به جای مبارزه با علت در موضوع قاچاق کالا با معلول مبارزه می‌شود که جوابگو نیست.

وی با اشاره به اینکه در بحث هدفمندی یارانه‌ها و افزایش قیمت سوخت قرار بود این اضافه قیمت به شکل صحیح در کشور توزیع شود خاطر‌نشان کرد: قیمت پایین سوخت در کشور سبب شده تا سوخت را از داخل کشور به کشورهای همسایه به‌ویژه افغانستان و پاکستان قاچاق کنند.

پورابراهیمی با بیان اینکه قانون هدفمندی یارانه‌ها در دولت قبل به خوبی اجرایی نشد و در این دولت نیز همان روند ادامه دارد گفت: قرار بود بخشی از افزایش قیمت سوخت به تولید‌کنندگان کمک شود اما تمام آن هزینه یارانه به مردم شد و عملا اتفاقی نیافتاد.

وی با اشاره به اینکه اتلاف انرژی در کشور زیاد است و باید دانش فنی و تکنولوژی نیز به روز شود تاکید کرد: دولت قبل در ارتباط با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها کاملا مغایر با قانون عمل کرد و دولت فعلی هم ادامه می‌دهد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از طرفی بهای قیمت تمام شده کالا در کشور زیاد است و باعث واردات کالای قاچاق می‌شود افزود: به عنوان مثال قیمت داخلی سنگ‌آهن یک دوم قیمت صادراتی آن است و حدود 15 میلیون تن فولاد در کشور تولید می‌شود که نیاز به 30 میلیون تن سنگ‌آهن دارد و این موضوع باعث شده تقریبا چهار هزار میلیارد تومان سالانه رانت در کشور ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه سنگ‌آهن باید در بورس عرضه شود و از رانت آن جلوگیری شود اظهار‌داشت: این نوع عرضه بهای تمام‌شده تولید فولاد را بالا می‌برد و دست‌های زیادی در کار است.

پورابراهیمی با بیان اینکه بخش‌های زیادی از قانون مبارزه با قاچاق کالا در کشور بر زمین مانده است گفت: بسیاری از آئین‌نامه های اجرایی آن یا نوشته نشده یا اجرایی نشده است که دولت باید اقدام کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه