English

حسینی در صحن علنی مطرح کرد:

ضرورت توجه به عشایر در تخصیص منابع از محل صندوق توسعه ملی

عضو کمیسیون اقتصادی بر عدم حذف بند الحاقی تبصره ۴ در لایحه بودجه ۹۶ به منظور افزایش برخورداری عشایر تاکید کرد.

ضرورت توجه به عشایر در تخصیص منابع از محل صندوق توسعه ملی

به گزارش خبرگزاری موج، فاطمه حسینی در نشست علنی امروز (9 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال 96 در توضیح  پیشنهاد خود پیرامون بند الحاقی یک تبصره چهار این لایحه، گفت: تمامی اجزای تبصره چهار لایحه بودجه تکالیف بودجه ای صندوق توسعه ملی را مشخص کرده است بنابراین سعی شده مفاد مغایر فلسفه سیاست های کلی صندوق توسعه ملی نباشد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در لایحه بودجه دولت تنها  200 میلیون دلار سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی آورده شده بود اما با نظر نمایندگان 300 میلیون دلار برای طرح های آبیاری تحت فشار و 300 میلیون دلار برای طرح های آبرسانی روستایی و 100 میلیون دلار برای سازمان صداوسیما، یک میلیارد و 300 میلیون دلار برای تقویت بنیه دفاعی و 100 میلیارد دلار برای ریزگردها به این تبصره اضافه شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تکالیف بودجه ای و بازگشت از صندوق توسعه ملی در این تبصره مشخص شده است بنابراین با توجه به مصوبات انجام گرفته، پیشنهاد حذف بند الحاقی یک پس گرفته می شود، زیرا کم برخوردارترین قشر که در این بند الحاقی مورد توجه واقع شده عشایر هستند عشایری که زندگی این افراد نمونه اقتصاد مقاومتی است.

لاریجانی در پاسخ به پیشنهاد فاطمه حسینی گفت: دلایل مطرح شما برای پس گرفتن پیشنهاد حذف بند الحاقی یک، یک مقدار هم به سوابق قومی تان برمی گردد.

گفتنی است بند الحاقی یک به همراه سایر بندهای الحاقی تبصره 4 لایحه بودجه سال 96 برای رفع ایرادات به کمیسیون تلفیق بودجه ارجاع شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه