English

مدیر عامل شرکت توزیع برق خوزستان:

شبکه برق روستاها بهینه سازی و بهسازی شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان گفت: در ۲ سال اخیر، شبکه برق یک هزار و ۶۰۰ روستای استان را بهینه سازی و بهسازی کنیم.

شبکه برق روستاها بهینه سازی و بهسازی شد
به گزارش خبرگزاری موج خوزستان

،  علی خدری صبح امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرکت توزیع نیروی برق خوزستان بزرگترین شرکت توزیع برق کشور است که پیک مصرفی حوزه تحت مدیریتی آن چهار هزار و ۸۴۸ مگاوات و دارای بالاترین پیک بار مصرفی کشور است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان گفت: یک میلیون و ۱۰۰ هزار مشترک در حوزه تحت مدیریت این شرکت وجود دارد که ۹۵ شهر و شهرستان و سه هزار و ۵۰۰ روستای برق دار را پوشش می‌دهد.

وی عنوان کرد: در خوزستان شاخص‌های خاصی وجود دارد که آن را از بقیه نقاط کشور متمایز می‌کند که از جمله آن می‌توان به دمای بالا، رطوبت، ریزگردها، پدیده‌های مه نمکی و گازرسانی رسانی اشاره کرد. در واقع برق رسانی در خوزستان دارای شرایط و ویژگی‌های خاص است که خدمت‌رسانی و نگهداری شبکه را با دیگر نقاط کشور متمایز می‌کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان بیان کرد: با توجه به اینکه معمولاً گرم‌ترین نقاط جهان در استان خوزستان اتفاق می‌افتد، این استان دارای سرانه مصرف چهار برابر متوسط کشور است اما با وجود همه این مشکلات و معضلات، به دلیل نیروهای مجرب و متعهدی که در شرکت داریم، تاکنون خدمت رسانی‌ها به نحو مطلوب ارائه شده و ارائه خواهد شد.

خدری با بیان اینکه تبدیل شبکه‌های مسی به کابل‌های خود نگه‌دار از جمله دستاوردهای خوزستان در دولت سیزدهم است، تصریح کرد: کابل خود نگه دار یک تکنولوژی جدید است که تعداد حوادث را کم می‌کند، همچنین حریم، مبلمان شهری و مشکلات افت ولتاژ را مرتفع می‌کند و از سرقت‌هایی که در کابل‌های مسی انجام می‌شود، جلوگیری می‌کند.

وی اضافه کرد: شاخص تبدیل سیم‌های مسی خود نگهدار در خوزستان ۸۰ درصد است در صورتی که شاخص کل کشور حدود ۶۰ درصد است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان اظهار کرد: برق رسانی به نقاط صعب‌العبور و دور افتاده اقدام ویژه دیگری است که انجام شده به طوری که در ۲ سال اخیر حدود ۷۰ درصد پست‌های فاقد برق در نقاط صعب‌العبور و دوردست در خوزستان را برق رسانی کرده‌ایم و حتی همکاران ما برای برخی نقاط پایه‌ها را به صورت حمل دستی انجام داده‌اند که سبب شده در ۲ سال اخیر رتبه اول برق رسانی کشور را به خود اختصاص دهیم.

وی عنوان کرد: شبکه برق روستایی در خوزستان یک شبکه فرسوده قدیمی و پهناور است و ما موفق شده‌ایم در ۲ سال اخیر شبکه برق یک هزار و ۶۰۰ روستای استان را بهینه سازی و بهسازی کنیم که این از دستاوردهای بسیار خوب در حوزه روستا بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان اظهار کرد: اتوماسیون و استفاده از کلیدهای هوشمند و استفاده از کنتورهای فهام از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه شبکه برق استان است.

خدری تصریح کرد: حدود ۱۸ درصد جمعیت روستایی جهان و ۴ درصد جمعیت شهری در دنیا برق ندارند. که ما به عشایر خود سامانه خورشیدی قابل حمل اهدا کرده‌ایم تا بتوانند روشنایی خود و شارژ تبلت و موبایل را داشته باشند که ۱۰ درصد از مبلغ آن را عشایر و ۹۰ درصد را شرکت توزیع نیروی برق پرداخت می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه