English

حجت الاسلام امانت بهبهانی:

خوزستان رتبه نخست ایجاد صلح و سازش در کشور را کسب کرد

رییس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: شورای حل اختلاف استان رتبه نخست کشور در ایجاد صلح و سازش پرونده‌های قضایی را کسب کرد.

خوزستان رتبه نخست ایجاد صلح و سازش در کشور را کسب کرد
به گزارش خبرگزاری موج خوزستان

، حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی روز سه‌شنبه در نشست تخصصی رابطان مدل تعالی شوراهای حل اختلاف سراسر استان بیان کرد: با وجود کمبودها و کاستی‌ها، شوراهای حل اختلاف استان با همراهی و استفاده از ظرفیت‌های بزرگان، معتمدین، فرهیختگان، مصلحین، ریش سفیدان، سران عشایر، روحانیون و دیگر افراد متنفذ، موفق شد در ایجاد صلح و سازش پرونده‌های مهم قضایی و قصاص در جایگاه نخست کشور قرار گیرد.

وی گفت: شورای حل اختلاف برخاسته از مردم و مهمترین رسالت ذاتی آن ایجاد صلح و سازش در دعاوی و اختلافات مردم است، تقویت این نهاد منجر به افزایش امنیت و آرامش در جامعه خواهد شد.

حجت الاسلام امانت بهبهانی رسالت مهم شورای حل اختلاف را رفع خصومت و اختلافات بین مردم دانست و افزود: هر چه صلح و سازش در جامعه گسترش یابد مشکلات و اختلافات نیز به حداقل می‌رسد و رضایتمندی، امنیت و آرامش پایدار افزایش پیدا خواهد شد.

رییس توسعه حل اختلاف خوزستان در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ارتقای جایگاه شورای حل اختلاف و رضایتمندی از آن، با برنامه‌های کاربردی و راهبردی تحقق پیدا می‌کند بنابراین باید تلاش مضاعفی در جهت تقویت این نهاد با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها صورت گیرد.

وی با انتقاد از برخی بی مهری‌ها در حق شورای حل اختلاف ادامه داد: این نهاد راهگشا در حل اختلافات مردم، با همه خدمات و فعالیت‌ها در ترویج و گسترش فرهنگ صلح و سازش و کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری، چرا باید مورد بی‌مهری عده‌ای قرار گیرد چون در صورت نبود این مراکز تا کنون شاهد افزایش سیر پرونده‌ها به محاکم و گسترش دعاوی مردم بودیم.

معاون دادگستری خوزستان گفت: رابطین مدل تعالی شوراهای حل اختلاف سراسر استان، ایده‌های خود را در جهت موفقیت برنامه مدل تعالی به این معاونت ارائه دهند که تا پایان سال برنامه‌های ابلاغی در حوزه قضایی انجام شود و شاهد ارتقا و کسب جایگاه برتر شوراهای حل اختلاف خوزستان باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه