English

رئیس کل دادگستری استان مازندران خبر داد:

۶۷ فقره پرونده قصاص استان مازندران منجر به صلح و سازش شد/صدور بیش از ۸ هزار و ۹۰۰ رأی مجازات جایگزین حبس در سال گذشته

رئیس کل دادگستری استان مازندران گفت: در سال گذشته و با تلاش اعضای شورای حل اختلاف استان مازندران 67 فقره پرونده قصاص منجر به صلح و سازش شد.

67 فقره پرونده قصاص استان مازندران منجر به صلح و سازش شد/صدور بیش از 8 هزار و 900 رأی مجازات جایگزین حبس در سال گذشته

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری با اشاره به تعداد زندانیانی که در سال مشمول عفو شدند، اظهار داشت: در سال گذشته 942 نفر از محکومان استان مازندران مشمول عفو شدند.

وی با اشاره به صلح و سازش در پرونده‌های قصاص، ادامه داد: در سال گذشته و با تلاش اعضای شورای حل اختلاف استان مازندران 67 فقره پرونده قصاص منجر به صلح و سازش شد.

رئیس کل دادگستری استان مازندران در خصوص لزوم اجرای مجازات‌های جایگزین حبس گفت: این نوع مجازات می‌تواند نقش مؤثری در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و استفاده بهینه از توان و ظرفیت زندانی‌ها برای خدمات رسانی به جامعه داشته است.

وی با اشاره به آمار آرا صادر شده جایگزین حبس در یک ساله گذشته، بیان داشت: سال گذشته برای 8 هزار و 937 پرونده رای جایگزین حبس صادر شد و امیدوارم با برنامه ریزی صحیح و دقیق و با همکاری همکاران قضایی در سال جاری نسبت به این موضوع اقدامات شایسته تری صورت گیرد.

حجت الاسلام اکبری افزود: مجازات حبس نباید برای مجرمانی که مخل امنیت و آرامش جامعه هستند صادر شود و در این گونه موارد همکاران دستگاه قضایی استان باید با تعیین مجازات‌های مناسب و بازدارنده هزینه ارتکاب جرم را بالا ببرند.

وی تصریح کرد: دستوراتی در این خصوص صادر شده تا معاونت آموزش و امور فرهنگی برای استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس دوره‌های آموزشی مناسب را تعیین کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه