English

رئیس دادگستری خوزستان خبر داد؛

با دستور قضایی ۵۴۹ هزار تن نهاده دامی از بندر امام خمینی(ره) ترخیص شد

رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت: ۵۴۹ هزار تن نهاده‌ دامی طی سال جاری با دستور قضایی از بندر امام خمینی (ره) ترخیص شد.

با دستور قضایی ۵۴۹ هزار تن نهاده دامی از بندر امام خمینی(ره) ترخیص شد
به گزارش خبرگزاری موج خوزستان

  به نقل از روابط عمومی دادگستری خوزستان، علی دهقانی روز جمعه بیان کرد: طی سال جاری ۶ کشتی حامل نهاده‌های دامی شامل ۴۳۱ هزار تن ذرت و ۱۱۸ هزار تن کنجاله سویا که دارای مشکلات حقوقی و قضایی بودند، با ورود دستگاه قضایی استان تخلیه و ترخیص شدند.

وی ارزش این میزان نهاده‌ را ۶۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: تسهیل در مسیر تامین کالای مرتبط با معیشت مردم توسط ساز و کارهای قانونی یکی از وظایف قوه قضاییه است.

رئیس دادگستری خوزستان بیان کرد: دستگاه قضایی استان با نظارت بر روند صادرات و واردات کالاهای اساسی، با هر گونه تعلل در ترخیص کالاهای اساسی که موجب آشفتگی بازار تولید و مصرف در کشور شود، در چارچوب قانون برخورد می‌کند.

دهقانی با بیان اینکه یکی از از دلایل تاخیر در ترخیص کالاها از بندر گرفتن استعلام از چندین سازمان و نهاد است گفت: برای تسریع در فرآیند ترخیص نهاده‌های دامی مقرر شده سازمان دامپزشکی، استاندارد و علوم پزشکی یک آزمایش مرجع انجام دهند.

رسوب کالاها در بنادر و گمرکات به یکی از معضلات کشور در سال‌های اخیر تبدیل شده و در مواردی میلیون‌ها تن کالای فاسد شده از چرخه مصرف خارج شد.

کمیته تسریع در تعیین تکلیف کالاهای مانده در انبارهای اداره کل بنادر و دریانوردی، گمرکات و اداره کل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان خوزستان و کمیته تسریع و تسهیل در تخلیه و ترخیص کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی در بندر امام خمینی (ره) از ابتدای سال جاری بصورت مستمر ترخیص کالاهای اساسی را در این استان رصد و پیگیری می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه