English

رییس اداره میراث‌فرهنگی مشهد:

آمادگی کامل شهر مشهد امام رضا(ع) برای میزبانی از زائران آخر ماه صفر

رییس اداره میراث‌فرهنگی مشهد بیان کرد: مشهد مقدس با نزدیک شدن به روزهای آخر ماه صفر همانند سالیان گذشته، شاهد حضور خیل عظیم مشتاقان و عاشقان بارگاه رضوی از اقصی نقاط داخل و خارج کشور خواهد بود.

آمادگی کامل شهر مشهد امام رضا(ع) برای میزبانی از زائران آخر ماه صفر

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حسین امیرکلالی؛ رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مشهد در خبری اعلام کرد: این کلانشهر مقدس در قالب قرارگاه عملیاتی خدمات سفر اکنون از آمادگی کامل برای استقبال از زائران دهه پایانی ماه صفر برخوردار است.

امیرکلالی گفت: مشهد مقدس با نزدیک شدن به روزهای آخر ماه صفر همانند سالیان گذشته، شاهد حضور خیل عظیم مشتاقان و عاشقان بارگاه رضوی شامل هیات‌های مذهبی، زائران پیاده و کاروان‌های مختلف از اقصی نقاط داخل و خارج کشور خواهد بود.

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مشهد افزود: قرارگاه عملیاتی خدمات سفر مشهد مقدس پس از نوروز به‌ صورت مستمر فعال بوده و در طی این مدت ۱۸ جلسه با بیش از ۳۰۰ مصوبه در خصوص میزبانی مناسب از زائران و مسافران ورودی داشته است.

وی ادامه داد: با اصلاح ساختار ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان مشهد توسط معاون استاندار و فرماندار مشهد مقدس، چهار کارگروه تخصصی به ریاست معاونان فرماندار شامل کارگروه فرهنگی، امنیتی، زیرساخت‌ها و نظارت و بازرسی و تنظیم بازار و همچنین ۱۲ کمیته تخصصی با عضویت دستگاه‌های مرتبط با خدمات سفر ایجاد شد که در این راستا و بر اساس هدف گذاری برای زیارت با کیفیت و آسان شکل گرفته است.

امیرکلالی، دبیر قرارگاه عملیاتی خدمات سفر مشهد مقدس تصریح کرد: به‌صورت ویژه و به منظور استقبال از زائران ایام پایانی ماه صفر از ماه‌ها قبل با بسیج همه امکانات دستگاهی و مردمی تلاش شد تا به اهداف پیش بینی شده دست یابیم.

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مشهد تاکید کرد: در این راستا ظرفیت‌سازی برای تامین اقامت به تعداد ۷۰۰ هزار نفر شب در سه بخش اقامتگاه‌های رسمی، موقت و اضطراری و ایجاد سامانه مدیریت یکپارچه اسکان با امکان رصد لحظه‌ای ظرفیت‌های اسکان با قابلیت ارسال پیامک و محل اسکان (لوکیشن) پیش‌بینی شده از طریق تماس با تلفن پنج رقمی ۳۷۰۴۵ از مهم‌ترین اقدامات رفاهی برنامه‌ریزی شده است.

وی تاکید کرد: در بخش تامین و توزیع کالاهای ضروری مورد نیاز زائران ، تامین ۲۰ قلم کالای ضروری در دستور کار قرار گرفته و با ۷۰۰ واحد صنفی منتخب برای توزیع این کالاها با نرخ مصوب تفاهم‌نامه منعقد شده است.

مشهد الرضا

امیر کلالی در ادامه متذکر شد: هم‌چنین با ایجاد ۱۲ بازار اختصاصی توسط شهرداری در پیرامون حرم مطهر رضوی تلاش شده تا کالاها به‌صورت مستقیم و با نرخ مصوب در دسترس زائران قرار گیرد.

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مشهد اضافه کرد: در راستای تامین آرد مورد نیاز هیات‌های مذهبی و زائران پیاده و تهیه نان هتل‌ها و مراکز اقامتی و اسکان با تخصیص هشت هزارتن سهمیه آرد فوق العاده و تعیین نانوایی‌های منتخب ساماندهی خوبی صورت پذیرفته تا از تجمع و ایجاد صف در نانوایی‌ها جلوگیری شود.

وی اذعان داشت: در حوزه بازرسی و نظارت نیز با ایجاد چهار پایگاه ثابت پیرامون حرم مطهر و استفاده از ۵۰۰ بازرس از ۱۴ دستگاه نظارتی و همچنین بازرسان افتخاری اتاق اصناف در لحظه و پیرامون حرم مطهر نحوه ارائه خدمات و فروش کالا با نرخ‌های مصوب بررسی و به شکایات احتمالی رسیدگی خواهد شد.

امیرکلالی اشهاره کرد:  برای تامین بهداشت و سلامت زائران عزیز نیز ۷۳ ایستگاه سلامت راه اندازی و ارائه خدمت خواهند داشت و تعداد ۳۵ داروخانه به‌صورت شبانه روزی پیرامون حرم مطهر فعالیت خواهند داشت.

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مشهد خاطرنشان کرد: در حوزه اقدامات مرتبط با خدمات شهری نیز شهرداری با ایجاد ۸ پایگاه استقبال زائر در سه بخش خدمات تخصصی، عمومی و فرهنگی و خدمات مختلفی چون سرویس بهداشتی، واکس، ماساژ پا، شارژ و تعمیر موبایل، دوش حمام، برنامه‌های آئینی و فرهنگی و مذهبی به استقبال زائران خواهد رفت.

وی افزود: هم‌چنین در این بخش برپایی موکب های خدمت‌رسانی در مسیرهای ورودی به حرم مطهر، آمادگی ۶ هزار و ۲۰۰ پاکبان برای نظافت شهر به‌صورت شبانه‌روزی، فعال‌سازی آبسردکن‌ها، تامین وضوخانه پیرامون حرم مطهر، دوش حمام، فعالیت چهار هزار و ۲۳۴ چشمه سرویس بهداشتی، ۲۳ پارکینگ به ظرفیت سه هزار و۹۳۰ عدد خودرو در هسته مرکزی شهر، تامین و تجهیز ۵۰ مرکز برای اسکان بیش از۶۶ هزار نفر شب زائر از اهم اقدامات پیش‌ بینی شده است.

امیرکلالی در خاتمه اطلاع داد: ایجاد ۱۴ پایگاه سیار امداد و نجات و اختصاص ۳۵ تیم خودرویی و استفاده از سه هزار و ۵۰۰ نیرو از جوانان داوطلب از سراسر کشور به‌صورت شبانه‌روزی در پنج روز آخر ماه صفر خدمات ویلچر برای زائران کم‌توان و ناتوان از مهم‌ترین اقدامات کمیته امداد و نجات خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه