English

حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد پیش بینی کرد؛

احتمال حضور حدود ۸ میلیون نفر زائر حرم رضوی در دهه آخر صفر

معاون استاندار استان خراسان رضوی بیان کرد: دهه پایانی صفر امسال شرایط متفاوتی در مقایسه با سال‌های اخیر خواهیم داشت؛ پس از گذشت ۲ سال شیوع کرونا احتمال حضور ۶ تا ۸ میلیون مسافر برای برای روزهای پایانی ماه صفر در مشهد پیش بینی شده است.

احتمال حضور حدود ۸ میلیون نفر زائر حرم رضوی در دهه آخر صفر

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد معاون هماهنگی مدیریت امور زائران استانداری استان خراسان رضوی در سخنانی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته جهت میزبانی از زائران امام رضا (ع) در دهه پایانی ماه صفر اعلام کرد: ‌بر‌اساس پیش‌بینی‌ها تعداد زائران دهه آخر صفر در شهر مشهد در حدود ۸ میلیون نفر است.

حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد این سخنان را در جلسه توجیهی و برنامه‌ریزی عملیاتی پویش مردمی خدمت به زائران دهه پایانی صفر اظهار کرد و ادامه داد: ظرفیت اسکان زائران در کلانشهر مشهد برای دهه پایانی صفر در مجموع ۶۰۰ هزار نفر شب هدف‌گذاری شده است و از این تعداد ۱۵۰ هزار نفر شب ظرفیت اسکان در مدارس مشهد پیش‌بینی شده است و بقیه مربوط به ظرفیت‌های موقت و رسمی اقامتی می باشد.

معاون هماهنگی مدیریت امور زائران استانداری استان خراسان رضوی تصریح کرد: برای خدمت‌رسانی به این تعداد از زائران نیاز به برنامه‌ریزی در خصوص، مسکن، تغذیه، بهداشت و حمل و نقل وجود دارد و بر‌اساس برنامه ریزی و اعلام گروه‌های مردمی ، پویشی با نام همسایه امام رضا (ع) صورت گرفته است.

 وی همچنین اضافه کرد: هماهنگی برای خدمت به زائران پایان ماه صفر از خرداد ماه گذشته شروع شده است و با بسیح همه ظرفیت‌ها در حوزه برنامه‌ریزی و سازمان‌دهی، خدمت رسانی در این زمینه افزایش خواهد یافت.

معاون استاندار استان خراسان رضوی یادآور شد: باز ماندن عاشقان اهل بیت(ع) (جاماندگان حسینی) از مراسم زیارتی پیاده روی اربعین ، امسال حضور زائران را در مشهد پررنگ تر خواهد کرد و دهه پایانی صفر متفاوتی در  مشهد و حرم مطهر امام رضا(ع) رقم خواهد خورد.

حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد متذکر شد: دهه پایانی صفر امسال شرایط متفاوتی در مقایسه با سال‌های اخیر خواهیم داشت؛ پس از گذشت ۲ سال شیوع کرونا احتمال حضور ۶ تا ۸ میلیون مسافر برای برای روزهای پایانی ماه صفر در مشهد پیش بینی شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه