English

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

احداث بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی در مشهد

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: تلاش‌های گسترده‌ای در توسعه زیرساخت‌های بهداشتی، درمانی و تامین تجهیزات پزشکی پیشرفته داشته است و در دو سال اخیر ۱۵ هزار و ۹۰۰ تخت بستری به مجموع تخت‌های بیمارستانی کشور افزوده شده است.

احداث بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی در مشهد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمدعلی کیانی؛ رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خبری اظهارداشت: احداث سه هزار تخت بیمارستانی در مشهد و سایر شهرستان‌های زیر پوشش این دانشگاه با هدف جبران کمبود این حوزه در حال اجرا است.

کیانی در ادامه تاکید کرد: با توجه به بیمارستان در حال احداث ۵۴۰ تختخوابی مشهد، تلاش می‌شود با حمایت‌های دولت کمبود تخت‌های بیمارستانی طی چهار تا پنج سال آینده برطرف شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین تصریح کرد: برخی از پروژه‌های عمرانی که در این مدت اجرا شده بود سال‌های سال نیمه تمام مانده بود که با تلاش دولت مردمی به بهره برداری رسیده است.

وی متذکرشد: از سوی دیگر تامین تجهیزات و نیروی انسانی در حوزه‌های مختلف نیز از مهمترین اقداماتی است که در راستای توسعه خدمت‌رسانی به مردم در مناطق مختلف صورت گرفته است.

کیانی گفت: دولت در دو سال اخیر تلاش‌های گسترده‌ای در توسعه زیرساخت‌های بهداشتی، درمانی و تامین تجهیزات پزشکی پیشرفته داشته است و در دو سال اخیر ۱۵ هزار و ۹۰۰ تخت بستری به مجموع تخت‌های بیمارستانی کشور افزوده شده است که این میزان معادل ۱۰ درصد مجموع کل تخت‌های بستری کشور است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابرازداشت: داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر اساس رنکینگ‌های جهانی در سطح کشور و در منطقه خاورمیانه دارای رتبه برتر است و در گذشته بیماران مبتلا به سرطان برای درمان به خارج از کشور اعزام می‌شدند و این در حالی است که در حال حاضر تمامی خدمات مرتبط در مراکز درمانی کشور قابل انجام است.

وی یادآورشد از اقدامات ارزشمند رسانه‌های گروهی در اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی جامعه به ویژه در حوزه سلامت قدردانی می کنیم و رسانه‌های همواره به عنوان یک همراه و یاور حوزه سلامت در اطلاع رسانی و افزایش سلامت جامعه نقش موثری را ایفا می‌کنند.

کیانی در خاتمه اظهارداشت: در دوران همه گیری ویروس کرونا، تلاش آنان موجب شد علاوه بر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی، نقش و جایگاه پزشکان و کادر بهداشت و درمان بیش از پیش در جامعه نمایان شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه