English

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس:

بانک مرکزی حواله‌های ارزی برای نیازهای حوزه پزشکی و دارو را سریعتر پرداخت کند

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: در جلسه این کمیسیون مقرر شد بانک مرکزی در صدور حواله‌های ارزی برای نیازهای حوزه تجهیزات پزشکی و دارو تسریع کند. همچنین سازمان برنامه و بودجه نیز نسبت به تسویه اسناد سال گذشته به سرعت اقدام کرده و بودجه و اعتبارات طرح دارویار را به طور منظم پرداخت کند.

بانک مرکزی حواله‌های ارزی برای نیازهای حوزه پزشکی و دارو را سریعتر پرداخت کند

به گزارش خبرگزاری موج، علی خضریان در توضیح جلسه کمیسیون اصل نود در خصوص مشکلات حوزه دارو و تجهیزات پزشکی گفت: این جلسه با حضور مسئولان سازمان برنامه و بودجه، سازمان غذا و دارو، سازمان تامین اجتماعی، معاون ارزی و اعتباری بانک مرکزی، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی، رئیس کل گمرک و سرپرست بانک ملی ایران برگزار شد که سومین جلسه از سلسه نشست های فوق العاده کمیسیون اصل نود مجلس برای رسیدگی به مشکلات ارزی تولید کنندگان و تأمین کنندگان دارو و تجهیزات پزشکی بود.

وی افزود: موضوعاتی همچون تأمین ارز تجهیزات پزشکی، حمایت دولت از تولید کنندگان داخلی تجهیزات پزشکی و الزام تأمین نیاز داخل از تولیدات داخلی، تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و مشکلات ترخیص کالا و مواد اولیه عمده موضوعات مطرح شده در جلسات قبلی بود که بخشی از آنها در مسیر اصلاح قرار گرفته است.

خضریان اضافه کرد: در این جلسه رئیس کل گمرک گزارشی از وضعیت ترخیص دارو، مواد اولیه تولید و ماشین آلات تولید تجهیزات پزشکی و آخرین مقررات حمایتی و تسهیل کننده جهت حل مشکل این بخش‌ها ارائه کرد. رئیس سازمان غذا و دارو نیز از وضعیت دارو در کشور گزارشی داد و پس از آن بانک مرکزی میزان تخصیص، تأمین و حواله ارز در ماه‌های اخیر را جهت تأمین دارو و مواد اولیه اعلام کرد.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین گزارشی درباره بررسی وضعیت طرح دارویار و میزان وصول مطالبات بیمه‌ها و سازمان تأمین اجتماعی از محل این طرح نیز به کمیسیون ارائه و مقرر شد بانک مرکزی در صدور حواله‌های ارزی برای نیازهای حوزه تجهیزات پزشکی و دارو تسریع کند. همچنین سازمان برنامه و بودجه نیز نسبت به تسویه اسناد سال گذشته به سرعت اقدام کرده و بودجه و اعتبارات طرح دارویار را به طور منظم پرداخت کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه