English

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی:

کمیته امداد خراسان رضوی رتبه اول کمک‌های نقدی کشور را دارد

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی بیان کرد: در طرح اطعام و احسان حسینی بیش از ۱۳۵ درصد نسبت به پارسال رشد داشته است و این آمار در کشور ۳۵ درصد بوده است و این میزان غذا مختص خانواده‌های نیازمند در خراسان رضوی پخت می‌شود.

کمیته امداد خراسان رضوی  رتبه اول کمک‌های نقدی کشور را دارد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، رضا سلم‌آبادی؛ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی در سخنانی اظهارداشت: طی ۴ ماهه ابتدای امسال ۱۱۱ میلیارد تومان معادل ۵۵ درصد تعهد جمع‌آوری زکات در خراسان رضوی تحقق یافت.

سلم‌آبادی این سخنان را در اولین جشنواره علمی، ترویجی و تکریمی زکات خراسان رضوی که در روستای زنده‌جان از توابع شهرستان کاشمر ابرازداشت و ادامه داد: در حال حاضر کمتر در دنیا به مکارم اخلاقی پرداخته می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی افزود: بر اساس آمار و ارقام مردم خراسان رضوی و شهرستان کاشمر برای کمک به هم نوع، انجام کار خیر، انفاق و احسان در حوزه مکارم اخلاق با یکدیگر رقابت دارند.

وی متذکرشد: قسمت اعظمی از منابعی که برای نیازمندان مصرف می‌شود از محل کمک‌های مردمی است و از چند سال قبل شرق کشور متأثر از خشک‌سالی و کاهش نزولات آسمانی است و عملاً کشاورزان با مشکلات بسیاری مواجه‌اند.

سلم‌آبادی ادامه داد: اما بر اساس آمار، پارسال ۱۵۴ میلیارد تومان برنامه عملیاتی کمیته امداد بوده ولی بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان تحقق داشته‌ایم و این نشان می‌دهد مردم خراسان رضوی دین‌دار و معتقد هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی تاکیدکرد: امسال دبیرخانه شورای زکات کشور سهم خراسان رضوی را از زکاتی که باید جمع‌آوری کند ۲۰۱ میلیارد تومان ابلاغ نموده و با وجود اینکه سال سخت‌تری به لحاظ خشک‌سالی و بی‌آبی داریم ولی در ۴ ماهه ابتدای امسال ۱۱۱ میلیارد تومان تحقق پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: در ۴ ماهه ابتدای امسال باید ۴۰ میلیارد تومان تحقق پیدا می‌کرد ولی در واقع نزدیک به سه برابر رقم ۴ ماهه ابتدای امسال تحقق پیدا کرده است و یکی از برنامه‌های کمیته امداد در ایام ماه محرم اطعام و احسان حسینی است.

سلم‌آبادی یادآور شد: در طرح اطعام و احسان حسینی بیش از ۱۳۵ درصد نسبت به پارسال رشد داشته است و این آمار در کشور ۳۵ درصد بوده است و این میزان غذا مختص خانواده‌های نیازمند در خراسان رضوی پخت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی اذعان داشت: طی چند سال ۱۳۲ هزار حامی در خراسان رضوی داشتیم اما از ابتدای امسال تاکنون ۲۰ هزار حامی به این تعداد اضافه شده و به ۱۵۲ هزار حامی رسیده است.

سلم‌آبادی خاطرنشان کرد: خراسان رضوی در سطح کشور طی ۴ ماهه ابتدای امسال رتبه اول کمک‌های نقدی حامیان به فرزندان یتیم و محسنین را دارد و این رقم پارسال ۱۹۲ میلیارد تومان بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه