English

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان:

۵۵۶ روستای استان اصفهان دارای اقلام مشمول زکات هستند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان گفت:در بین هزار و ۱۰۳ روستای استان، ۵۵۶ روستا دارای اقلام مشمول زکات هستند.

۵۵۶ روستای استان اصفهان دارای اقلام مشمول زکات هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، کریم زارع بیان داشت:درحال حاضر ۲۵ مرکز نیکوکاری به صورت تخصصی در زمینه زکات و فرهنگسازی این واجب فراموش شده که ظرفیت بزرگی برای محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال پایدار در روستاهاست، در سطح استان اصفهان فعالیت دارند.

 وی با بیان این مطلب به زکات جمع آوری شده در سه ماهه اول سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: در این مدت با مشارکت خیران ۱۵میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان توسط این نهاد و ۲۹میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان با همکاری مراکز نیکوکاری، زکات به صورت نقد و کالا جمع آوری شده است.

زارع با اشاره به اینکه در بین هزار و ۱۰۳ روستای استان، ۵۵۶ روستا دارای اقلام مشمول زکات هستند، ادامه داد: امسال اهالی ۴۱۱ منطقه روستایی در استان زکات خود را پرداخت کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه بیش از ۸۰درصد زکات جمع آوری شده برای کمک به فقرا و نیازمندان صرف می شود، افزود: روستاهای دارای اقلام مشمول زکات، ویژگی روحانی بودن کارگزاران جمع آوری کننده زکات و متغیرهایی از جمله زمین های کشاورزی و متغیر دامی برای نشان دادن یکی از ویژگی های فرهنگ پرداخت زکات اثر معناداری دارد.

 مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان، با بیان اینکه نهادینه کردن فرهنگ پرداخت زکات به عنوان یک پشتوانه مالی مهم برای برپایی عدالت در جامعه اسلامی در قرآن آورده شده است، گفت: از سال ۱۳۸۳ کارهای ستاد احیای زکات به کمیته امداد امام خمینی(ره) واگذار شده و آمارها نشان می دهد دریافت و هزینه کرد زکات در این نهاد سامان بهتری گرفته است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه