English

دبیر شورای زکات استان اصفهان خبر داد؛

پرداخت بیش از ۷۱ میلیارد تومان زکات طی ۶ ماهه امسال در اصفهان

دبیر شورای زکات استان اصفهان از پرداخت بیش از ۷۱ میلیارد تومان زکات در ۶ ماهه امسال توسط مردم نیکوکار استان اصفهان خبر داد.

پرداخت بیش از ۷۱ میلیارد تومان زکات طی ۶ ماهه امسال در اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، کریم زارع، در جلسه شورای زکات استان اصفهان با اشاره به پرداخت بیش از ۷۱ میلیارد تومان زکات گفت: این مبلغ برای تهیه ۲۸۷ جهیزیه، تهیه داروی یکهزار و ۷۹ بیمار، ۷۹۱ هزینه تحصیلی، یک مورد آزادی زندانی، ۲۴ پروژه عمرانی، احداث ۱۲۹ واحد مسکونی، بازسازی ۱۹۱ واحد مسکونی و رسیدگی به معیشت ۸۵ هزار و ۸۳۶ نیازمند استان هزینه شد.

وی، با تاکید به لزوم اختصاص برنامه‌های مستمر در صدا و سیما برای ترویج مودیان زکات گفت: ارتباط مستقیم با مُخاطبان خاص در دستگاه‌های مختلف و شناسایی و دریافت مجوز و فهرست افراد واجب‌الزکات و مراجعه به آنها از مواردی است که باید مورد عنایت ویژه قرار گیرد.

مدیرکل کمیته امداد امام(ره) اصفهان همچنین بر ضرورت آموزش اصناف، تخصیص بخشی از فضای آموزشی ادارات به موضوع زکات و اهمیت پرداخت این حکم الهی، استفاده از فضای جلسات و همایش‌های دستگاه‌ها و ادارات برای پیگیری موضوع زکات و ارتباط با خیریه‌ها بمنظور ترویج و نهادینه کردن فرهنگ زکات تاکید کرد.

رییس شورای زکات استان و امام جمعه اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت تبیین فرهنگ زکات گفت: ارائه راهکارهای عملی برای ترویج و توسعه فرهنگ زکات از اهمیت والایی برخوردار است و در این مسیر باید گام های موثرتری برداریم.

آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی در باره اقدامات انجام شده در زمینه پرداخت زکات افزود: باید با تبلیغات موثر، اهمیت پرداخت زکات، آثار و برکات آن و اقدامات صورت گرفته در این حوزه، برای مردم روایت شود.

استاندار اصفهان و قائم مقام شورای زکات استان اصفهان نیز در این نشست گفت: برای ترویج فرهنگ زکات باید اقدامات ویژه ای انجام و دبیرخانه آن فعالتر شود و شورای زکات استان نیز در ترغیب مودیان موفق‌تر عمل کند.

استاندار اصفهان افزود: برنامه‌ریزی در باره برگزاری جلسات مختلف و طرح موضوعات با دستگاه‌های مرتبط، همچنین بررسی و شناسایی تُجار دیگر استان‌ها در راستای ترویج فرهنگ زکات و نیز اطلاع‌رسانی در زمان مناسب به مودیان، می‌تواند رویکرد جدیدی در  اجرای برنامه‌های دبیرخانه شورای زکات ایجاد کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه