English

ناظر گمرک خراسان رضوی:

باجگیران، گذرگاه مرزی تردد بین خراسان رضوی و ترکمنستان است

ناظر گمرک خراسان رضوی بیان کرد: هم‌اینک تردد مسافری از طریق این گذرگاه مرزی بین خراسان رضوی و ترکمنستان به ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر در روز رسیده است و این آمار جدا از تردد افراد خارجی است.

باجگیران، گذرگاه مرزی تردد بین خراسان رضوی و ترکمنستان است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، جواد جعفری؛ ناظر گمرک خراسان رضوی اظهار داشت: در پی سفرهای منطقه‌ای رئیس جمهور و بهبود روابط با همسایگان، که منجر به ازسرگیری فعالیت بازارچه مرز باجگیران در سال گذشته شده است.

جعفری ادامه داد: هم‌اینک تردد مسافری از طریق این گذرگاه مرزی بین خراسان رضوی و ترکمنستان به ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر در روز رسیده است و این آمار جدا از تردد افراد خارجی است که به انگیزه‌های تجاری وارد بازارچه مرزی باجگیران می‌شوند.

ناظر گمرک خراسان رضوی افزود: نسبت به افزایش صادرات چمدانی و بازارچه ای خراسان رضوی امید داریم و تجمیع گمرک و منطقه ویژه اقتصادی سرخس باعث افزایش ظرفیت جابه جایی کالا در این منطقه و ترانزیت ریلی استان شده و رشد ۹۸ درصدی این بخش را در پی داشته است.

وی تصریح کرد: رویکرد واحدهای تولیدی نسبت به گمرک و انبارهای اختصاصی تغییر داشته و در ابتدای امسال در کل استان سه انبار اختصاصی گمرک وجود داشت که امروز این رقم به ۳۱ انبار اختصاصی کالا رسیده است و این نشان از اعتماد واردکنندگان به گمرک دارد.

جعفری اذعان داشت: میزان واردات کالا به خراسان رضوی در سال گذشته ۶۴۴ میلیون دلار بود که در مقایسه با سال پیش از آن ۱۲ درصد رشد داشت و این افزایش ناشی از رویکرد مثبتی است که واحدهای تولیدی و واردکنندگان نسبت به گمرک استان پیدا کرده اند.

ناظر گمرک خراسان رضوی همچنین بیان کرد: میزان صادرات کالا از خراسان رضوی در بهار امسال ۳۸۲ میلیون دلار بوده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴۰ درصد افزایش دارد، این در حالی است که رشد میزان صادرات کالا از کشور در همین مدت ۹ درصد منفی بوده است.

وی ابراز داشت: میزان کل صادرات کالا از خراسان رضوی در سال ۱۴۰۱، یک میلیارد و ۴۱۲ میلیون دلار بود که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن از نظر ارزش دلاری ۱.۲ درصد رشد داشت، البته صادرات کالا از ابتدای پارسال با منفی ۵۵ درصد آغاز شد که به تدریج تا پایان سال به رشد رسید.

جعفری گفت: روند رو به رشدی در ترانزیت خارجی از مرزهای استان رخ داده است به طوری که میزان ترانزیت خارج از استان در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ به میزان ۴۱ درصد افزایش یافته است.

ناظر گمرک خراسان رضوی خاطرنشان کرد: میزان تجارت چمدانی و بازارچه ای خراسان رضوی در سال گذشته ۲ میلیون و ۵۱۶ هزار دلار بود، در حالی که این میزان در سه ماهه ابتدای امسال به یک میلیون و ۸۳۴ هزار دلار رسید.

جعفری در خاتمه اضافه کرد: با ادامه این روند سهم ۱۰ میلیون دلاری استان از این محل تامین می شود و میزان واردات کالا به خراسان رضوی در سه ماهه نخست امسال ۱۶۳ میلیون دلار بوده است که با مدت مشابه سال قبل برابر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه