English

وزارت خزانه داری آمریکا جنبش حماس را تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که تحریم هایی را علیه مقامات واحد پهپادی حماس و عاملان سایبری آن اعمال کرده است.

وزارت خزانه داری آمریکا جنبش حماس را تحریم کرد
به گزارش خبرگزاری موج

، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد: دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (OFAC) رهبران گروه حماس مستقر در غزه و لبنان که عملیات های تهاجمی سایبری انجام داده و پهپادهای این گروه تروریستی را کنترل می کند، هدف قرار می دهد. همزمان با این اقدام، اتحادیه اروپا تحریم هایی را علیه حماس اعمال می کند.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی،گفت: اقدام مشترک امروز تمرکز مداوم و جمعی ما را بر ایجاد اختلال در توانایی حماس برای انجام حملات بیشتر، از جمله از طریق جنگ سایبری و تولید پهپاد، تقویت می کند.

این مقام آمریکایی تصریح کرد:  وزارت خزانه داری با هماهنگی با متحدان و شرکای خود، به هدف قرار دادن شبکه های حامی حماس در هر کجا که فعالیت می کنند، از جمله در حوزه سایبری، ادامه خواهد داد.

پیش از این نیز، وزارت خزانه‌داری آمریکا در تداوم تحریم های خود علیه حماس از زمان حمله این گروه موسوم به عملیات طوفان الاقصی علیه مواضع اسرائیل در هفتم اکتبر ۲۰۲۳  اعلام کرد که کانال تلگرامی «غزه حالا» و موسس آن «مصطفی عیاش» را به اتهام اقدام به جمع‌آوری کمک مالی برای حماس، تحریم کرده است.

وزارت خزانه داری آمریکا افزود: «در پی حمله تروریستی ۷ اکتبر ۲۰۲۳ که توسط حماس علیه اسرائیل انجام شد، نهاد موسوم به «غزه حالا » برای حمایت از حماس، تلاش‌هایی برای جمع‌آوری کمک‌های مالی انجام داد. این نهاد و بنیانگذار آن به نام «مصطفی عیاش»، همچنین شرکت های القریشی اکزکیوتیو و اخیرا القریشی و مدیر این دو شرکت، آئوزما سلطانه برای جمع‌آوری کمک مالی برای حماس تلاش کردند.»

ایالات متحده آمریکا از زمان عملیات هفتم اکتبر ۲۰۲۳ حماس می گوید که هیچ نقشی برای این گروه در آینده قائل نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه