English

محکومیت حمله به اماکن دیپلماتیک ایران توسط جنبش عدم تعهد

نمایندگان ۱۲۱ کشور عضو جنبش عدم تعهد طی بیانیه‌ای، حمله رژیم صهیونیستی علیه اماکن دیپلماتیک و نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در دمشق را شدیداً محکوم کردند.

محکومیت حمله به اماکن دیپلماتیک ایران توسط جنبش عدم تعهد
به گزارش خبرگزاری موج

، نمایندگان 121 کشور عضو جنبش عدم تعهد در نیویورک طی بیانیه‌ای، حمله شرورانه رژیم صهیونیستی علیه اماکن دیپلماتیک و نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در دمشق را شدیداً محکوم و با مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران و خانواده قربانیان این حمله، اعلام همبستگی و همدردی کردند.

در این بیانیه آمده است که چنین حملاتی علیه اماکن و نمایندگان دیپلماتیک، به هیچ عنوان قابل توجیه نبوده و نقض فاحش حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل متحد و همچنین اصول بنیادین ناظر بر مصونیت اماکن و نمایندگان دیپلماتیک ذیل کنوانسیون حقوق دیپلماتیک (1961)، کنوانسیون حقوق کنسولی (1963) و کنوانسیون پیشگیری و مجازات جرایم علیه افراد تحت حمایت بین‌المللی شامل نمایندگان دیپلماتیک (1973) می‌باشد.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی غروب 13 فروردین ساختمان کنسولی سفارت ایران در خیابان المزه دمشق را هدف حملات هوایی قرار دادند. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در بیانیه‌ای گفت: «هواپیماهای این رژیم جعلی در جنایتی جدید ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را مورد هدف حمله موشکی قرار داد که بر اثر این جنایت سرداران رشید مدافع حرم " سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی" و "سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی رحیمی" از فرماندهان ، پیشکسوتان و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشاران نظامی ارشد ایران در سوریه و 5 تن از افسران همراه آنان فیض شهادت نائل آمدند».

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه