English

فیلیپین، آمریکا، استرالیا و ژاپن در دریای جنوبی چین رزمایش مشترک برگزار می‌کنند

آمریکا، ژاپن، استرالیا و فیلیپین با هدف آنچه حمایت از کشتیرانی آزاد در هند-آرام خوانده شده است، رزمایش مشترک برگزار می‌کنند.

فیلیپین، آمریکا، استرالیا و ژاپن در دریای جنوبی چین رزمایش مشترک برگزار می‌کنند
به گزارش خبرگزاری موج

به نقل از رویترز، وزارت دفاع فیلیپین اعلام کرد که این کشور به همراه آمریکا، استرالیا و ژاپن در منطقه انحصاری اقتصادی مانیل در دریای جنوبی چین، فردا رزمایش یک‌روزه‌ای را برگزار خواهند کرد.

به گفته آرسنیو آندولونگ، سخنگوی وزارت دفاع فیلیپین، در این رزمایش ناوهای یواس‌اس موبایل آمریکا، اچ‌ام‌ای‌اس وارامونگای استرالیا و ناوشکن ژاپنی جی‌اس آکبونو به ناوهای جنگی فیلیپین ملحق خواهند شد.

در بیانیه مشترک نیروی دریایی سه کشور به این نکته اشاره شده است که این رزمایش به تقویت قابلیت همکاری، تاکتیک‌ها و رویه‌های عملیاتی نیروهای مسلح کشورهای دخیل منجر خواهد شد.

این رزمایش دریایی چند روز پیش از اجلاس رهبران ژاپن، آمریکا و فیلیپین برگزار خواهد شد. فردیناند مارکوس جونیور، از زمان روی کار آمدن به عنوان رییس جمهور فیلیپین در سال ۲۰۲۲، روابط دوستانه با آمریکا و سایر کشورهای غربی را تقویت کرده و از مواضع رییس جمهور قبلی فیلیپین مبنی بر حمایت از چین، فاصله گرفته است.

فیلیپین و چین ماه گذشته در چندین حادثه دریایی با یکدیگر مواجه شدند؛ رویارویی‌هایی که با آب‌پاش و درگیری‌های کلامی همراه بود و به نگرانی‌ها درباره تشدید تنش در آب‌های مورد مناقشه دامن زد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه