English

کره شمالی صحنه سهم خواهی آمریکا، چین و روسیه است

سرویس بین الملل- هر چند کره شمالی با توجه به توانمندی های نظامی و پیشرفت هایی که در صنایع موشکی دارد مقابل غرب عرض اندام می کند ولی از سوی دیگر سه کشور چین، آمریکا و روسیه نیز در صدد تامین منافع خود در شبه جزیره کره هستند.

کره شمالی صحنه سهم خواهی آمریکا، چین و روسیه است

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج، هر چند این روزها رسانه ها اتفاقات و رخدادهای جاری در شبه جزیره کره را به طور کامل پوشش خبری می دهند، اما باید تاکید کرد که این اقدام در راستای اهداف تبلیغاتی کشورهای درگیر در موضوع آزمایش های موشکی کره شمالی است، 

هر سه کشور چین، روسیه و آمریکا در صدد تامین منافع خود در شبه جزیره هستند و برای رسیدن به اهداف خود دست به اقدامات اینگونه می زنند.

خبرگزاری بلومبرگ امروز دوشنبه در گزارشی اعلام کرد که دونالد ترامپ در پی آزمایش موشکی ناموفق کره شمالی مشتاق به حمله نظامی ناگهانی به این کشور است.

این خبرگزاری به نقل از یک منبع نزدیک به کاخ سفید نوشت: ترامپ در راستای مقابله با اقدامات تحریک‌آمیز و بی‌ثبات کننده کره شمالی تمایل به حمله ناگهانی به این کشور را دارد.

بلومبرگ به نقل از این منبع آگاه نوشت: تیم امنیت ملی ترامپ گزینه‌های مختلفی را درباره اقدامات اخیر کره شمالی بررسی و به واکنش در مقابل آن فکر کرده و بعد از آزمایش ناموفق کره شمالی، آنها از این مسئله آگاه و تلاش کردند تا این اقدام را کم‌اهمیت جلوه دهند و تصمیم ترامپ این بوده است که اولین واکنش آمریکا به این آزمایش ناموفق از زبان «جیمز ماتیس» وزیر دفاع بیان شود.

اما نباید فراموش کرد که با وجود انتشار این اخبار و راهی شدن سه ناو جنگی آمریکا به سوی کره جنوبی، «رابرت مک‌مستر»، مشاور امنیت ملی آمریکا می‌گوید دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور استفاده از گزینه‌های نظامی برای پاسخ به آزمایش موشکی ناکام کره شمالی را در دست بررسی ندارد.

مک‌مستر که با شبکه خبری ای‌بی‌سی نیوز گفت‌وگو می‌کرد گفت که آمریکا در حال همکاری با متحدانش و چین برای بررسی طیفی از پاسخ‌ها در برابر کره شمالی است.

قرائن نشان می دهد که آمریکا دست به یک اقدام نظامی علیه کره شمالی نخواهد زد زیرا منافع خود را با انجام عملیات نظامی در این منطقه از دست خواهد داد زیرا رقبای سنتی واشنگتن یعنی پکن و مسکو نیز در صدد تامین منافع خود هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه