English

رئیس‌جمهور برزیل:

اسرائیل مثل هیتلر نازی رفتار می‌کند

رئیس‌جمهوری برزیل در نشست اتحادیه آفریقا ابراز داشت که آنچه در نوار غزه رخ می‌دهد، در هیچ مرحله دیگری از تاریخ اتفاق نیفتاده است و اسرائیل مثل هیتلر رفتار می کند.

اسرائیل مثل هیتلر نازی رفتار می‌کند
به گزارش خبرگزاری موج

به نقل از المیادین، رئیس جمهور برزیل رژیم صهیونیستی را به ارتکاب نسل کشی علیه غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه متهم کرد و تحولات غزه را به هولوکاست در جریان جنگ جهانی دوم شبیه دانست.

«لولا داسیلوا» در حاشیه نشست اتحادیه آفریقا در «آدیس آبابا» پایتخت اتیوپی در جمع خبرنگاران گفت: آنچه در نوار غزه اتفاق می‌افتد فقط یک جنگ نیست، بلکه نسل کشی است، جنگ بین یک ارتش با درجه آمادگی بسیار بالا و زنان و کودکان.

وی ادامه داد: آنچه در نوار غزه علیه مردم فلسطین در حال رخ دادن است، در هیچ مرحله دیگری از تاریخ اتفاق نیفتاده است، در واقع فقط زمانی که هیتلر تصمیم به کشتار یهودیان گرفت، ما شاهد چنین رفتاری بوده‌ایم.

این یکی از تندترین اظهارات رئیس‌جمهور چپگرای  برزیل در رابطه با تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه و جنبش حماس از زمان شروع آن در هفتم اکتبر است، هر چند از آن زمان تا کنون داسیلوا به شدت از عملیات نظامی تلافی‌جویانه رژیم اشغالگر در نوار غزه محاصره شده انتقاد کرده است.

در واکنش به این اظهارات رئیس‌جمهور برزیل، «یسرائیل کاتس» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی ضمن احضار سفیر برزیل در تل‌آویو، سخنان داسیلوا علیه اسرائیل را شرم‌آور توصیف کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه