English

حکم دادگاه لاهه علیه اسرائیل در حمله به رفح صادر شد

دیوان دادگستری بین‌المللی حکم خود را درباره شکایت آفریقای جنوبی علیه حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه صادر کرد.

حکم دادگاه لاهه علیه اسرائیل در حمله به رفح صادر شد
به گزارش خبرگزاری موج

، دیوان دادگستری بین‌المللی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد تحولات به ویژه در شهر رفح، کابوس انسانی را تشدید می‌کند که عواقب نامشخصی دارد.

در پی اعلام قصد رژیم صهیونیستی برای حمله زمینی به رفح، دفتر رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی اعلام کرد دولت این کشور یک «درخواست فوری» برای بررسی این مسئله در دیوان بین‌المللی دادگستری ثبت کرده است.

به نقل از الجزیره، دیوان دادگستری بین‌المللی اعلام کرد وضعیت خطرناک غزه مستلزم اجرای فوری اقداماتی است که در حکم صادره در ۲۶ ژانویه به آن اشاره شده است.

دیوان بین‌المللی دادگستری مستقر در لاهه ۲۶ ژانویه درمورد شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی مبنی بر ارتکاب نسل‌کشی، حکمی اولیه علیه این رژیم صادر کرد و از این رژیم خواست اقدامات لازم برای جلوگیری از نسل‌کشی در غزه انجام دهد.

دادگاه لاهه اعلام کرد رژیم صهیونیستی همچنان موظف به تبعیت از کنوانسیون نسل‌کشی، از جمله تضمین امنیت فلسطینیان در غزه است.

این در حالی است که شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش کرد ارتش طی روزهای آتی طرح مفصلی درباره عملیات زمینی در رفح به بخش سیاسی ارائه می‌کند. ظاهراً این طرح شامل انتقال غیرنظامیان به مناطقی در مرکز غزه و جنوب آن است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه