English

نام ترامپ از برگه‌های رأی انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری آمریکا در ایالت «مین» حذف شد

شنا بیلوز، وزیر داخلی و بالاترین مقام انتخاباتی ایالت مین، نام دونالد ترامپ را از برگه‌های رأی‌گیری انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری آمریکا در این ایالت حذف کرد.

نام ترامپ از برگه‌های رأی انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری آمریکا در ایالت «مین» حذف شد
به گزارش خبرگزاری موج

  به نقل از سی.ان.ان، مین پس از کلرادو دومین ایالتی است که نام ترامپ را از برگه‌های رأی حذف می‌کند. اما یک مقام کلرادو پنجشنبه گفت که نام ترامپ به برگه‌های رأی باز می‌گردد.

حذف نام ترامپ از برگه‌های رأی برای منتقدان ترامپ یک پیروزی به‌شمار می‌آید. آنها می‌گویند که تلاش می‌کنند با استناد به قانون اساسی از کشورشان در برابر نیروهای یاغی و ضددموکراتیک محافظت کنند.

تصمیم ایالت مین پس از آن اتخاذ شد که بیلوز ماه جاری میلادی (دسامبر) ریاست جلسه‌ای در مورد صلاحیت ترامپ برای بازگشت به ریاست جمهوری را بر عهده داشت. گروهی از مقام‌های سابق مین از هر دو حزب جمهوریخواه و ترامپ، شکوائیه‌ای علیه وی در مین تهیه کرده‌اند و بیلوز در حال بررسی آن است.

بیلوز که عضو حزب دموکرات است، اعلام کرد: من به آسانی به این تصمیم نرسیدم. دموکراسی ترسیده است. میدانم که هیچ وزیر داخله‌ای، براساس بند سوم متمم چهاردهم قانون اساسی، یک نامزد ریاست جمهوری را از برگه‌های رأی حذف نکرده است. اما این را هم می‌دانم که پیش‌تر هیچ رئیس جمهوری در شورش دخالت نکرده بود.

وی افزود که شاکیان پرونده حملات ششم ژانویه ۲۰۲۰ هواداران ترامپ به کنگره، شواهد قانع‌کننده‌ای ارائه داده‌اند که نشان می‌دهد این شورش «به دستور» ترامپ رخ داد و قانون اساسی آمریکا «حمله به بنیان‌های دولت ما را تحمل نمی‌کند.»

براساس متمم چهاردهم قانون اساسی که پس از جنگ داخلی این کشور تصویب شد، هر مقام آمریکایی که در شورش شرکت کند، نمی‌تواند در آینده سمت دولتی داشته باشد. اما این متمم مبهم است و درباره نحوه اجرای این ممنوعیت نظری نداده است.

«استیون چونگ» سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ در واکنش به تصمیم بیلوز گفت که وی یک «چپگرای کینه‌توز» است که «تصمیم گرفته است در انتخابات ریاست جمهوری دخالت کند.»

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه