English

دونالد ترامپ:

جو بایدن، تهدید واقعی علیه دموکراسی است

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا ابراز داشت که من حافظ دموکراسی هستم. جو بایدن فاسد تهدید است. و به همین دلیل این حرف‌ها فریب است و اسم آن را «فریب تهدید علیه دموکراسی» می‌گذاریم.

جو بایدن، تهدید واقعی علیه دموکراسی است
به گزارش خبرگزاری موج

 به نقل از سی‌ان‌ان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در واکنش به اظهارات جو بایدن، رئیس جمهور فعلی این کشور که گفته بود که پیروزی احتمالی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ دموکراسی آمریکا را به خطر می‌اندازد، گفت که این ادعا «فریب و دروغ‌پراکنی دموکرات‌ها» است.

ترامپ که به دلیل تلاش برای برگرداندن نتیجه انتخابات ۲۰۲۰، با اتهامات فدرال و کشوری روبه‌رو است، در سخنرانی در نیویورک گفت که جو بایدن، «تهدید واقعی علیه دموکراسی است.»

وی اضافه کرد: باور می‌کنید؟ این حقه جدید آنهاست. دوباره دست به کار شدند؛ روسیه، روسیه، روسیه؛ مولر، مولر، مولر؛ اوکراین، اوکراین، اوکراین؛ دروغ پشت دروغ!

ترامپ افزود: اما نه، من تهدیدی نیستم. من حافظ دموکراسی هستم. جو بایدن فاسد تهدید است. و به همین دلیل این حرف‌ها فریب است و اسم آن را «فریب تهدید علیه دموکراسی» می‌گذاریم.

رئیس جمهور سابق آمریکا که هفته گذشته مدعی شده بود که در صورت پیروزی در انتخابات دیکتاتور نخواهد شد مگر «روز اول ریاست جمهوری»، با انتقاد از برجسته شدن غیرضروری این جمله، مدعی شد که هرگز نگفته است قصد دارد دیکتاتور شود.

وی تصریح کرد: گفتم می‌خواهم فقط یک روز دیکتاتور شوم و شما دلیلش را می‌دانید؛ چون می‌خواهم دیوار مرزی ساخته شود و همچنین خواستار حفاری هرچه بیشتر نفت هستم.

ترامپ در ادامه مدعی شد که حمله دموکرات‌ها به وی به بهانه تهدید کردن دموکراسی، «تلاشی مذبوحانه و بی‌شرمانه چپ‌ها برای منحرف کردن سوءاستفاده پلیدانه‌شان از قدرت است که درست مقابل چشم مردم انجام می‌شود.»

بایدن و دموکرات‌ها درباره انتخاب دوباره ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ هشدار داده و گفته‌اند که این انتخابات پایه‌های دموکراسی آمریکایی را تحلیل خواهد برد.

ترامپ شخصاً درباره انتقام گرفتن از دشمنان سیاسی‌اش در صورت پیروزی در انتخابات سال آتی، صحبت کرده است و کارزار انتخاباتی وی مجموعه‌ای از پیشنهادات سیاسی را مطرح کرده است که اختیارات رئیس جمهور را حتی درباره اهرم‌های غیرسیاسی دولت فدرال، باز می‌گذارد.

لیز چنی، نماینده جمهوری‌خواه سابق وایومینگ که پارسال پس از شرکت در کمیته منتخب مجلس نمایندگان برای رسیدگی به شورش ششم ژانویه و حمله حامیان ترامپ به ساختمان کنگره، کرسی خود در کنگره را به رقیب تحت حمایت ترامپ واگذار کرد، در مصاحبه اخیر با سی‌بی‌اس گفت که اگر ترامپ در انتخابات پیروز شود، «آمریکا ناآگاهانه به سمت دیکتاتوری حرکت خواهد کرد.»

ترامپ همچنین هشدار داد که پس از اعلام کیفرخواست علیه او در چهار پرونده جداگانه، ایالات متحده هرگز مانند قبل نخواهد بود.

ترامپ دراین‌باره گفت: فقط می‌توانم به جو این را بگویم که «خیلی مراقب باش چه آرزویی می‌کنی، اما کاری که کرده‌ای وحشتناک است.»

رئیس جمهور سابق آمریکا که با ۹۱ اتهام در چهار پرونده کیفری جداگانه ایالتی و فدرال مواجه است، دیشب گفت گفت که اتهامات علیه وی با انگیزه سیاسی مطرح شده و او دیگر در هیچ دادگاهی حاضر نخواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه