English

هند به «فیسبوک» و «یوتیوب» برای رعایت قوانین این کشور هشدار داد

هند به فیسبوک و یوتیوب هشدار داد تا برای جلوگیری از دیپ فیک یا همان جعل عمیق، قوانین را رعایت کنند.

هند به «فیسبوک» و «یوتیوب» برای رعایت قوانین این کشور هشدار داد
به گزارش خبرگزاری موج

به نقل از رویترز، دو منبع آگاه به رویترز گفتند که دولت هند روز جمعه به فیس‌بوک و یوتیوب هشدار داد که مکرراً به کاربران یادآوری کنند که قوانین محلی، آن‌ها را از پست کردن محتوای شامل فحاشی یا اطلاعات نادرست منع می‌کند.

این هشدار توسط معاون «راجیو چاندراسخار» وزیر فناوری اطلاعات هند، در جلسه ای غیرعلنی اعلام شد و او گفت که بسیاری از شرکت ها شرایط استفاده خود را با وجود قوانین 2022 به روز نکرده اند. این قوانین محتوای مضر برای کودکان یا جعل هویت شخص دیگری را ممنوع می کند.

این در بحبوحه نگرانی‌های فزاینده درباره دیپ‌فیک‌ها رخ می‌دهد و یکی از وزیران ارشد هند گفته که این کشور در حال تدوین قوانینی برای رسیدگی به آن است. دیپ فیک در واقع یک تکنیک نرم‌افزاری و بر پایه هوش مصنوعی است که می‌تواند محتوای صوتی و تصویری را تغییر داده و به چیزی کاملا متفاوت تبدیل کند.

چاندراسخار گفت که شرکت‌ها باید هربار که کاربران از خدمات آن ها استفاده می کنند به آن ها یادآوری کنند که  محتوای مخالف قوانین هند را پست نکنند. او گفت در غیر این صورت دستوراتی را صادر خواهد کرد که شرکت ها را مجبور به انجام این کار کند.

وزارت فناوری اطلاعات هند در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که همه پلتفرم‌ها توافق کرده‌اند که دستورالعمل‌های محتوای خود را با قوانین دولتی هماهنگ کنند.

دولت هند و نارندرا مودی نخست وزیر این کشور در روزهای اخیر نگرانی هایی را در مورد دیپ فیک مطرح کرده اند.

مودی در جریان نشست مجازی کشورهای گروه 20 در روز چهارشنبه، از رهبران جهانی خواست تا به طور مشترک در جهت تنظیم هوش مصنوعی کار کنند و نگرانی‌هایی را در مورد تأثیر منفی دیپ فیک بر جامعه مطرح کرد.

کشورهای سراسر جهان برای تدوین قوانینی جهت تنظیم هوش مصنوعی رقابت می کنند و در این میان هند مقررات شبکه های اجتماعی را تشدید کرده است.

دولت این کشور سال گذشته، از شرکت‌ها به خاطر حذف نکردن اخبار جعلی در سایت‌هایشان انتقاد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه