English

اتحادیه آفریقا عضو گروه ۲۰ می‌شود

شبکه بلومبرگ امروز پنجشنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که کشورهای گروه ۲۰ با اعطای عضویت دائمی به اتحادیه آفریقا موافقت کرده‌اند و این تصمیم را در نشست آتی اعلام خواهند کرد.

اتحادیه آفریقا عضو گروه ۲۰ می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، براساس گزارش بلومبرگ، این تصمیم به اتحادیه آفریقا همان وضعیتی را ارائه می‌دهد که اتحادیه اروپا دارد و این اقدام با هدف ارائه صدای قوی‌تر به کشورهای آفریقایی در مورد مسائل جهانی انجام می‌شود.

اجلاس سران گروه ۲۰ روزهای ۹ تا ۱۰ سپتامبر در دهلی‌نو، پایتخت هند برگزار می‌شود.

پیشتر گزارش شد که شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین در این اجلاس شرکت نخواهد کرد. مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس مطبوعاتی خود در پکن اعلام کرد که لی چیانگ، نخست‌وزیر این کشور به نمایندگی از کشورش در این اجلاس شرکت خواهد کرد.

مائو با بیان اینکه گروه ۲۰ را مجمعی مهم برای همکاری‌های اقتصادی و مالی جهانی می‌دانند، خاطرنشان کرد: این بار لی چیانگ، هیأت چینی را در این اجلاس رهبری خواهد کرد و بر نقش گروه ۲۰ در زمینه همکاری‌های اقتصادی بین‌المللی و جهانی تاکید کرد.

شی اولین رئیس‌جمهوری چین خواهد بود که از سال ۲۰۰۸ که اجلاس سران گروه ۲۰ به طور منظم و سالانه برگزار می‌شود، شخصاً در این جلسات شرکت نمی‌کند. همچنین کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا با وجود مبتلا شدن همسرش به ویروس کرونا، در نشست سران گروه-۲۰ در هند شرکت خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه