English

دبیرکل حزب الله لبنان :

قرآن سوزی را همه آزادگان جهان باید محکوم کنند

سید حسن نصرالله گفت: قرآن سوزی در سوئد حادثه‌ای خطرناک و دردناک است و باید تمام آزادگان جهان آن را محکوم کنند.

قرآن سوزی را همه آزادگان جهان باید محکوم کنند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از العالم، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در سخنانی به مناسبت پیروزی مقاومت در جنگ 33 روزه علیه رژیم صهیونیستی با محکومیت شدید قرآن سوزی در سوئد گفت: شخصی که اقدام به قرآن سوزی در سوئد کرد یک عراقی مسیحی است که با موساد اسرائیلی در ارتباط است.

وی افزود: انتخاب یک مسیحی برای سوزاندن قرآن نشانه برنامه ریزی صهیونسیتی برای شعله ور کردن آتش فتنه میان مسلمانان و مسیحیان است.

دبیر کل حزب الله لبنان ادامه داد: اقدام واتیکان قابل توجه بود و کلیساهای عراق با انتشار بیانیه این حادثه را محکوم کردند.

وی گفت: باید مسلمانان و مسیحیان برای جلوگیری از بی حرمتی به مقدسات و جلوگیری از شعله ور شدن آتش فتنه یا یکدیگر همکاری کنند. موضع کشورهای عربی و اسلامی و اتحادیه عرب باعث شد غرب متنبه شود و اتحادیه اروپا و آمریکا در قبال این حادثه موضع گیری کنند و سوئد نیز از موضعش عدول کند.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: باید از کشورها و حکومتهایمان بخواهیم تا از اتحادیه اروپا بخواهند مانع تکرار چنین جنایاتی شود.

وی گفت: جنگ ژوئیه حادثه ای سرنوشت ساز بود زیرا سرنوشت لبنان را ترسیم کرد. پروژه خاورمیانه جدید در برابر مقاومت لبنان، فلسطین، عراق و پایداری سوریه با شکست مواجه شد. جنگ ژوئیه به اعتراف همه نتوانست اهداف رژیم صهیونیستی را در سطوح میدانی و نظامی محقق کند.

وی افزود: هدف اساسی جنگ ژوئیه نابودسازی مقاومت لبنان و وادار کردن این کشور به تسلیم شدن در برابر شروط اسرائیل و آمریکا در قبال ساختار جدید منطقه بود. توان بازدارندگی مقاومت هر روز فعال تر و قوی تر می شود و در عوض توان بازدارندگی دشمن هر روز فرسوده تر می شود.

سید حسن نصرالله گفت: توان بازدارندگی برای مقاومت محقق شده است و مردم به این بازدارندگی اطمینان دارند در حالی که مردم در رژیم صهیونیستی با ترس و وحشت زندگی می کنند. معادله بازدارندگی مقاومت از طریق تقویت امکانات و به رغم توطئه ها و حوادث جاری تقویت شده است. به رغم مشکلات و تهدیدها ما این دستاورد را حفظ و حتی آن را تقویت نمودیم تا از لبنان حمایت کنیم.

دبیر کل حزب الله لبنان ادامه داد: رژیم صهیونیستی همواره می کوشد معادلات را از طریق حمله به غزه و اردوگاه جنین به نفع خود تغییر دهد. هدف رژیم صهیونیستی برای احیای چهره خود به عنوان یک قدرت به خاطر پایداری اهالی اردوگاه و شهر جنین و شجاعت رزمندگان آن با شکست مواجه شد و دلیل این شکست ادامه عملیات مقاومت در جنین و سایر مناطق است.

وی خاطرنشان کرد: دو سوم مردم فلسطین در کرانه باختری معتقدند که دشمن صهیونیستی رو به زوال است و این انگیزه ای برای استمرار مقاومت است. شکست دشمن در جنگ ژوئیه رژیم صهیونیستی را در سراشیبی قرار داد. پیروزی 2006 پروژه "اسرائیل" بزرگ را پایان داد.

سید حسن نصرالله اظهار داشت: هیچ دستاوردی را انحصارا متعلق به خودمان، حزبمان یا طایفه مان نمی دانیم. به مردم لبنان می گوییم که به وظیفه مان عمل کرده ایم و همچنان به وظیفه دینی، شرعی و اخلاقی مان در قبال کشور و مردممان عمل می کنیم. هر کاری که در چند دهه اخیر انجام داده ایم در راه خدا بوده و وظیفه مان در قبال کشور و ملتمان بوده است.

وی درباره حادثه امروز در مرز لبنان و فلسطین اشغالی گفت: این حادثه در دست بررسی است. ارتش لبنان از سال 2006 تا امروز به مسئولیتش عمل می کند. رژیم صهیونیستی حریم لبنان را بارها نقض کرده و ما با پهپادهایمان، پدافند هوایی را فعال کردیم.

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: هزاران بار دشمن حریم ما را نقض کرده که اسناد آن موجود است اما دنیا هیچ اقدامی در قبال آن انجام نداده است. رژیم صهیونیستی از سال گذشته اقدام به نصب فنس در شمال روستای الغجر لبنان کرد و اخیرا آن را در بخش سوری نیز نصب کرد. از دنیا می خواهیم این مشکل که از 17 سال قبل ادامه دارد را حل کند.

وی افزود: مزارع شبعا بخشی از خاک لبنان است اما رژیم صهیونیستی آن را متعلق به خود می داند. رژیم صهیونیستی جرات اقدام عملی علیه چادر برپا شده در مرز را ندارد زیرا می داند با واکنش مواجه خواهد شد.

سید حسن نصرالله گفت: چیزی به نام ترسیم مرز زمینی وجود ندارد زیرا مرز زمینی از سال 1920 مشخص شده است. رژیم صهیونیستی از برخی از مناطق عقب نشینی نکرده که باید از آن عقب نشینی کند زیرا بخشی از خاک لبنان است. آن چه که اکنون جریان دارد ترسیم مرز زمینی نیست و هرگز مذاکره ای درباره مرزها انجام نمی شود.

دبیر کل حزب الله تصریح کرد: چادر برپا شده در روستای الغجر در خاک لبنان برپا شده اما رژیم صهیونیستی آن را اشغال کرده لذا هر حکم اسرائیلی که در آن اجرا شود در واقع در بخشی از خاک لبنان اجرا می شود. نمی توان در قبال روستای الغجر سکوت کرد و باید در قبال آن موضعی قاطع اتخاذ نمود و آن را به خاک لبنان بازگرداند.

وی افزود: روستای الغجر هرکز به "اسرائیل" واگذار نمی شود و هیچ بحثی بر سر لبنانی بودن این روستا وجود ندارد مانند مزارع شبعا که لبنانی است.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: سخن درباره اینکه حزب الله می خواهد توافق طائف را لغو کند، دروغ هدفمند است. ما برای سلاحمان خواستار قانون مدون نیستیم و این به نفع لبنان و در جهت منافع ملی نیست. حزب الله قدرت خود را برای تحمیل انتخاب های سیاسی بر لبنانی ها سرمایه گذاری نخواهد کرد و سلاح مقاومت تنها برای دفاع و حفاظت از لبنان است.

وی گفت: در جنگ ژوئیه چند دستگی سیاسی در لبنان وجود داشت اما حضور رئیس جمهور ضامن جلوگیری از اختلافات سیاسی است.میشل عون از ما نخواست که او را انتخاب کنیم اما به خاطر مواضعش و اطمینان به شخصیتش او را انتخاب کردیم.از سلیمان فرنجیه حمایت نمی کنیم تا بخواهیم وی را بر مسیحیان تحمیل کنیم بلکه از باب گفت و گو از وی حمایت می کنیم.

دبیر کل حزب الله لبنان اظهار داشت: از نظر ما سلیمان فرنجیه شخصی صادق و شجاع است و هرگز خیانت نمی کند.شرط ما این است که رئیس جمهور آینده از پشت به مقاومت خنجر نزند.اینکه برخی می گویند گفت و گو به شرطی است که حزب الله از نامزدش عدول کند، از نظر ما این گفت و گو نیست. وقتی آمادگی برای گفت و گوی واقعی باشد آن وقت ما آماده گفت و گوی بدون قید و شرط در هر مکان و هر زمان هستیم.

دبیر کل حزب الله لبنان تصریح کرد: به لبنانیها اعم از مسلمانان و مسیحیان می گویم که باید از حوادث درس عبرت بگیریم. شرط بقای این کشور وحدت است؛ لذا ما نمی خواهیم طرفی را تضعیف کنیم یا سهمش را برداریم. سلاح مقاومت اولویت ملت لبنان است. هرگز از سلاح مقاومت یا قدرتش برای تحمیل یک راهکار سیاسی در کشور استفاده نمی کنیم.

سید حسن نصرالله در پایان گفت: هیچ دستاورد سیاسی نمی خواهم و نمی خواهم رئیس جمهور را تحمیل کنم. ما برای حمایت از مقاومت و کشور سلاح به دست گرفته ایم و گزینه ما مشارکت و همکاری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه