English

وزیر کشور لبنان:

جنگ داخلی و تجزیه با مقاومت مسیحی و اسلامی مواجه می‌شود

وزیر کشور لبنان در سخنانی به هشدارها نسبت به شکل گیری جنگ داخلی در لبنان و تلاش برای تجزیه این کشور واکنش نشان داد و گفت: هرکسی بخواهد آتش نزاع فرقه‌ای را شعله‌ور کند، با مقاومت لبنانی‌ها بدون تمایز میان مسیحیان و مسلمانان مواجه خواهد شد.

جنگ داخلی و تجزیه با مقاومت مسیحی و اسلامی مواجه می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، بسام مولوی، وزیر کشور لبنان در این باره اظهار کرد: کسانی که بر روی وقوع جنگ داخلی و تجزیه لبنان حساب باز کرده‌اند، متوجه خواهند شد که امیدشان نابجا است؛ چراکه دوره درگیری و جنگ میان لبنانی‌ها گذشته است.

وی گفت: هرکسی بخواهد آتش نزاع فرقه‌ای را شعله‌ور کند، با مقاومت لبنانی‌ها بدون تمایز میان مسیحیان و مسلمانان مواجه خواهد شد.

مولوی تاکید کرد: مشکلات امنیتی که هر از گاهی در مناطق مختلف رخ می‌دهد، هیچگونه پیشینه سیاسی ندارد و این مشکلات محدود به حوادثی با هدف غارت و سرقت و همچنین مشکلات فردی هستند که باید نیروهای امنیتی و نظامی با قاطعیت با آنها برخورد کنند. در همین راستا، نیروهای امنیتی توانسته‌اند ده‌ها تروریست را دستگیر کرده و برای محاکمه و تعیین مجازات به مراجع قضایی معرفی کنند.

وزیر کشور لبنان ادامه داد: شرایط داخلی و خارجی که در پس آغاز جنگ داخلی لبنان در بهار ۱۹۷۵ بود، امروز وجود ندارد و نقطه آغاز حل و فصل بحران انتخاب رئیس جمهوری است.

مولوی همچنین نسبت به توافق گروه‌ها و احزاب لبنان در پرونده انتخاب رئیس جمهور و پر کردن خلأ ایجاد شده پس از پایان دوره ریاست جمهوری میشل عون ابراز امیدواری کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه