English

سید حسن نصرالله:

حاج قاسم سلیمانی شهیدی فرامکانی است

سخنرانی دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم اعطای «جایزه جهانی شهید سلیمانی برای ادبیات مقاومت» آغاز شد.

حاج قاسم سلیمانی شهیدی فرامکانی است

​به گزارش خبرگزاری موج، سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان در این سخنرانی تاکید کرد، ویژگی رهبران شهید در طول تاریخ در جایگاه، محیط پیرامونی، محبوبیت و ظرفیت‌های الهام بخش آنها خلاصه می‌شود.

وی در این زمینه افزود: حاج قاسم سلیمانی شهیدی است که فراتر از ظرفیت مکانی بوده و از اینرو نمی‌توان او را شهید عراق، ایران یا سوریه دانست بلکه او شهیدی در سطح و ابعادی جهانی محسوب می‌شود.

دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه سخنرانی خود افزود: شهید سلیمانی شهیدی است که در سطح و ابعاد امت و جهان قرار می گیرد و جایگاه او فراتر از چارچوب‌های زمانی و مکانی است.

به گفته سید حسن نصر الله حاج قاسم سلیمانی رهبری بزرگ است که نقش عمده‌ای در تحمیل شکست به پروژه اسرائیل بزرگ ایفا کرد.

دبیر کل حزب الله لبنان در بخش دیگری از این سخنرانی گفت: شاخصه مهم موجود در حاج قاسم سلیمانی و جایگاهش، ظرفیت روحی است که از آن برخودار بود و می توانست الهام بخش تمامی اطرافیانش باشد، او شخصیتی بود که ترس هیچ جایی در قلب و روحش پیدا نکرد.

 سید حسن نصر الله افزود: مجموع شهدایی که در لبنان پیروزی را رقم زدند، در غزه پیروزی آفریدند، شهدایی که در عراق موفق شدند شکست را به اشغالگران آمریکایی و داعش تحمیل کنند و شهدایی که در سوریه به خاک و خون غلطیدند هر کدام تاثیرات خاص به خود را بر خانواده، اطرافیان، محیط پیرامونی یا کشورهایشان داشتند، اما شهدایی هم وجود دارند که دامنه تاثیر گذاری آنها صحنه امت و جهان را در بر گرفته است .

دبیر کل حزب الله لبنان سپس با استناد به بیانات امام خامنه‌ای در رابطه با شهید قاسم سلیمانی گفت: به قول امام خامنه‌ای امروز شهید قاسم سلیمانی بیش از ژنرال قاسم سلیمانی ترس و هراس را به دل دشمنان می‌اندازد.

وی خاطر نشان کرد، علت آن این بود که بسیاری از ابعاد فعالیت‌ها و اقدامات شهید سلیمانی بعد از شهادت رسانه‌ای و مردم از آن مطلع و آگاه شدند، در حالی که او بسیاری از اقدامات را در طول حیات خود به دور از رسانه‌ها و تبلیغات انجام می‌داد.

دبیر کل حزب الله لبنان در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی حلقه اتصال محور مقاومت محسوب می‌شد، او چند دهه از جهاد، مقاومت و فداکاری را پشت سر گذاشت.

به گفته سید حسن نصر الله پروژه آمریکایی همچنان علیه ایران، سوریه و به تازگی در عراق برای به زانو درآوردن این کشور در حال انجام است.

وی توضیح داد: فشارهای اقتصادی فعلی برای به زانو در آوردن عراق در حال انجام است.

سید حسن نصر الله همچنین تاکید کرد: جنگ در فلسطین روز به روز شدت بیشتری به خود می‌گیرد، ما هر روز شاهد شهدای جدیدی هستیم در حالی که عملیات قهرمانانه به شکل روزانه‌ای در آنجا در حال انجام انجام است.

او تاکید کرد، امت ما امتی غنی از لحاظ نیروی انسانی محسوب می‌شود، پس هرگز این امت دچار تضعیف یا عقب گرد نخواهد شد و ظرفیت پر کردن خلا رهبرانی را که از دست داده است، دارد.

دبیر کل حزب الله لبنان بعد از آن به مسایل داخلی لبنان پرداخته و افزود: شاهد فشار برخی از مرجعیت‌های دینی برای انتخاب رئیس جمهور هستیم اما با این وجود باید توجه داشت که به سمت و سوی تحریک‌های مذهبی کشانده نشویم.

به گفته دبیر کل حزب الله لبنان: همه خواهان پایان دادن به خلا قانونی تشکیل کابینه هستیم، تا همه چیز به روال طبیعی آن بازگردد.

او در مورد شرایط فعلی صحنه سیاسی لبنان هم گفت: آنچه که می‌توان به شکل واقعی توصیف کرد آن است که اکنون ما فراکسیون‌های پارلمانی داریم اما خبری از اکثریت برای هیچ طرفی نیست.

وی افزود: این حق طبیعی هر فراکسیونی است که اعلام کند، رئیس جمهوری نزدیک به حزب الله را نمی‌پذیرد، اما در اینجا من اعلام می‌کنم که هیچ ائتلافی به دنبال ادامه خلا در ریاست جمهوری نیست.

سید حسن نصر الله سپس به مشکلات اقتصادی لبنان پرداخت و گفت: چند ماه پیش به ما گفته شد که سوخت برای 6 ماه از ایران تهیه کنیم تا با این کار بتوانیم برق را برای 8 ساعت تامین و مشکلات را روی ریل حل و فصل قرار دهیم.

ما دست به این اقدام زدیم با ایران تماس گرفتیم، آنها هم با درخواست لبنان برای تامین سوخت موافقت کردند، وزیر(امور خارجه) امیر عبداللهیان هم بر این مسئله تاکید کرد.

سید حسن نصر الله در ادامه گفت: من مجددا تاکید می‌کنم، پیشنهاد سوخت ایران به لبنان همچنان به قوت خود باقی است و این آمریکایی‌ها هستند که اجازه تحقق این کار را نمی‌دهند.

ما فرصتی برای حل بحران سوخت داریم، حال شما که متحدان آمریکا هستید از دوستی و نزدیکی خود با آنها استفاده کرده و برای انتقال سوخت ایرانی، آمریکا را مجاب کنید که این امر را مستثنی کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه