English

شیلی عاملان ایجاد گودال در نزدیکی معدن مس را تحریم می کند

شیلی به دنبال اعمال تحریم‌های سخت‌گیرانه بر افرادی است که عامل ایجاد گودال بزرگ در نزدیکی یک معدن مس در شمال این کشور هستند.

شیلی عاملان ایجاد گودال در نزدیکی معدن مس را تحریم می کند

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج، وزیر معدن شیلی اعلام کرد که شیلی به دنبال اعمال تحریم‌های سخت‌گیرانه بر افرادی است که عامل ایجاد گودال بزرگ در نزدیکی یک معدن مس در شمال این کشور بود؛ هستند.

پس از پدیدار شدن حفره مرموز به قطر 36.5 متر که در اواخر ژوئیه سرویس ملی زمین شناسی و معدن (سرناژئومین) را وادار کرد تا عملیات معدنی نزدیک؛ متعلق به لوندین کانادا در ناحیه شمالی کندلاریا را به حالت تعلیق درآورد.

این شرکت کانادایی مالک 80 درصد دارایی است، در حالی که 20 درصد باقیمانده در اختیار شرکت‌های سومیتومو متال ماینینگ ژاپن و سومیتومو است.

لوندین گفت: "ما می خواهیم تاکید کنیم که تا به امروز، فرضیه ای که توسط سرناژنومین گزارش شده است به عنوان علت مستقیم فروچاله تعیین نشده است. مطالعات هیدروژئولوژیکی و معدنی پاسخ هایی را که ما امروز به دنبال آن هستیم، ارائه خواهد کرد."

لوندین افزود: «رویدادهای مختلفی که می‌توانند باعث ایجاد این گودال شوند، از جمله بارندگی غیرعادی ثبت‌شده در ماه جولای که مرتبط است، در حال بررسی هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه