English

فستیوال های دیدنی در کانادا

کانادا به راستی کشوری چندفرهنگی است که مردمی از گروه‌های نژادی مختلف در این کشور در کمال اتحاد کنار یکدیگر زندگی می‌کنند، در جشنواره‌های گوناگونی از رنگ، نور، موسیقی و فرهنگ شرکت می‌کنند و یگانگی زندگی را جشن می‌گیرند.

فستیوال های دیدنی در کانادا

به گزارش خبرگزاری موج، کانادا به راستی کشوری چندفرهنگی است که مردمی از گروه‌های نژادی مختلف در این کشور در کمال اتحاد کنار یکدیگر زندگی می‌کنند، در جشنواره‌های گوناگونی از رنگ، نور، موسیقی و فرهنگ شرکت می‌کنند و یگانگی زندگی را جشن می‌گیرند. کانادا محل برگزاری شماری چند از بزرگ‌ترین کارناوال‌هایی است که در مقام تجلیل از سنت‌ها و زندگی برپا می‌شوند. بااین توصیف مسافران کانادا باید زمانی به این کشور سفر کنند که حداقل در زمان چند فستیوال‌ دیدنی در کانادا حضور داشته باشند تا بتوانند نهایت بهره را از سفرشان ببرند.

 

چگونه به کانادا سفر کنیم؟

اگر می‌خواهید هنگام برگزاری فستیوال‌ها به کانادا سفر کنید، باید برای ویزای توریستی کانادا درخواست بدهید. برای اخذ ویزای توریستی کانادا می بایست دعوتنامه ای از نوع خویشاوندی را به پرونده خود اضافه کنید. با در دست داشتن ویزای توریستی کانادا می‌توانید از فستیوال‌های بی‌نظیر کانادا لذت ببرید.

از ایران نمی‌توانید ویزای توریستی کانادا بگیرید و برای اخذ ویزای توریستی کانادا می‌توانید به ترکیه سفر کنید یا ویزا را از طریق فرایندی موسوم به پیکاپ ویزای کانادا به دست بیاورید.« پیکاپ ویزا عملیاتی است که برای مهر یا لیبل شدن ویزای کانادا در پاسپورت انجام می‌شود. »

همچنین توجه داشته باشید که آژانس‌های مسافرتی بسیاری خدمات مختلف اخذ ویزای کانادا را ارائه می دهند و باید مراقب تبلیغات غیر واقعی اخذ ویزای کانادا باشید توصیه می کنیم این مقاله را حتما مطالعه نمایید.

10 جشنواره معروف کانادا

اکثر فستیوال‌ها و جشن‌های بزرگ در فصل تابستان برگزار می‌شود. تعداد محدودی جشنواره در فصول دیگر برپا می‌شود، اما موعد اکثر جشنواره‌های مهم روزهای گرم و آفتابی تابستان است. در این مقاله با محبوب‌ترین جشنواره‌های کانادا آشنا می‌شوید که عبارت‌اند از:

  • جشنواره جاز مونترآل
  • وینترلود
  • جشن نور
  • فستیوال The Ex
  • فستیوال محلی ادمونتون
  • جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو
  • فقط برای خنده
  • فستیوال K-Days
  • کلگری استمپید
  • جشن روز کانادا

فستیوال جاز مونترآل

فستیوال جاز کانادا یکی از مفرح‌ترین و پرشورترین فستیوال‌های کاناداست که بهشت موسیقی‌دانان و عاشقان جاز به شمار می‌آید. این فستیوال بزرگ‌ترین جشنواره جاز در جهان است و این عنوان را در کتاب رکوردهای گینس به نام خود ثبت کرده است. این فستیوال جشن موسیقی ده‌روزه‌ای در شهر مونترآل است که بیش از 20 صحنه را در اختیار موسیقی‌دانان و اجراکنندگان سراسر جهان قرار می‌دهد. تعداد مخاطبین این فستیوال جاز میلیون‌ها تن ثبت شده است. صدها کنسرت جاز رایگان برای مردم محلی و گردشگران در این فستیوال برگزار می‌شود. بیش از هفتصد تا هشتصد کنسرت در طول این فستیوال ده‌روزه، معمولاً در ژوئن یا ژوئیه اجرا می‌شود.   

وینترلود

وینترلود یک جشنواره زمستانی سه‌هفته‌ای است که معمولاً در اولین هفته فوریه هر سال برگزار می‌شود. وینترلود جشنواره‌ای از یخ ـ ورزش‌های یخی، هنرهای یخی و موسیقی مفرح است. اسکیت روی یخ در پیست کانال ریدو به خودی‌خود تجربه منحصربه‌فردی است، چرا که پیست ریدو بزرگ‌ترین پیست اسکیت‌سواری جهان است. مجسمه‌های یخی، رویدادهای موسیقی متعدد و فعالیت‌های کودکانه از جذابیت‌های مهم این جشنواره به شمار می‌آیند. وینترلود یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری کانادا محسوب می‌شود.

جشن نور

این جشنواره پرشور سرشار از آتش‌بازی‌های زیبا و قطعه‌های موسیقی فوق‌العاده‌ است و معمولاً در بازه زمانی ژوئیه تا اوت برگزار می‌شود. جشن نور فستیوالی یک‌هفته‌ای است که در این مدت گروه‌های آتش‌بازی منتخب از سه کشور به رقابت با هم می‌پردازند. آتش‌بازی‌های جشنواره نور فوق‌العاده و نفس‌گیر است. کل جشنواره معمولاً حول یک مضمون خاص برگزار می‌شود و آتش‌بازی‌ها قلبتان را با رنگ‌های چشمگیر و عظمت باورنکردنی‌شان به لرزه می‌اندازند. گروه‌های برتر موسیقی راک هر ساله در این جشنواره اجرا داشته‌اند.

فستیوال The Ex (نمایشگاه ملی کانادا)

The Ex مخففی است که برای اشاره به نمایشگاه ملی کانادا به کار برده می‌شود. این جشنواره نمایشگاه عظیم هجده‌روزه‌ای برای ترویج فناوری، کشاورزی و تنوع کانادا است. این نمایشگاه جشنواره‌ای خانوادگی است که هر سال در دریاچه اونتاریو برگزار می‌شود و در روز کارگر به پایان می‌رسد.

فستیوال محلی ادمونتون

فستیوال محلی ادمونتون نخستین‌بار به صورتی ساده در سال 1980 برگزار شد، اما پس از آن بزرگ  وبزرگ‌تر شد و اکنون یکی از جشنواره‌های محلی مهم جهان به شمار می‌آید. فستیوال محلی ادمونتون هر سال در ماه اوت برگزار می‌شود. قیمت بلیط‌ها با وجود صف‌های طولانی علاقه‌مندان در حد معقولی ثابت مانده است.

همچنین اگر پس از فستیوال وقت گشت و گذار داشته باشید، باید بدانید که ادمونتون دروازه جاسپر و کوه‌های راکی کانادا محسوب می‌شود.  

جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو

جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو یکی از جشنواره‌های مهم فیلم جهان است که هم‌تراز کن و ساندنس به شمار می‌آید. فیلم‌هایی مانند هتل روآندا، زیبای امریکایی و اندوه شدید برای نخستین بار در این رویداد مطرح به نمایش درآمدند که هر ساله در ماه سپتامبر با حضور پرشمار ستاره‌ها برگزار می‌شود. همچنین فستیوال تورنتو به عنوان سکوی پرتاب و شروع فصل جوایز شناخته می‌شود و فیلم‌های بسیاری که برای نخستین بار در این جشنواره نمایش داده می‌شوند، نامزد دریافت جایزه‌های اسکار و گلدن گلوب می‌شوند.

جشنواره فقط برای خنده

گروه‌های تئاتری و کمدین‌های مشهوری در این فستیوال کانادایی شرکت می‌کنند و برای آن‌که بیش از بقیه خنده به لب تماشاچیان بیاورند و از آنان جایزه بگیرند، با هم رقابت می‌کنند. فقط برای خنده جشنواره مفرح و سرگرم‌کننده فوق‌العاده‌ای است که باعث می‌شود دلتان از شدت خنده درد بگیرد. بعضی از نمایش‌های اجراشده در این فستیوال هم‌اکنون از شبکه‌های تلویزیونی ملی و بین‌المللی پخش می‌شود.

فستیوال K-Days

این جشنواره ده‌روزه هر ساله در ادمونتون برگزار می‌شود و با اجرای قطعات موسیقی گوش‌نواز، ماجراجویی‌ها و غذاهای لذیذ نفس مخاطبین را در سینه حبس می‌کند. K-Days نخستین‌بار در سال 1879 برگزار شد و از آن به بعد هر ساله بر محبوبیتش افزوده شده است. این فستیوال در گذشته با عنوان Klondike Days شناخته می‌شد و پیوند فرهنگی غنی و ارزشمندی با شهر ادمونتون دارد.

کلگری استمپید

کلگری استمپید یکی از جذاب‌ترین فستیوال‌های کاناداست که حول محور گاوچران‌ها می‌چرخد. این جشنواره که به بزرگ‌ترین رویداد فضای باز در سراسر جهان معروف است، هر ساله به مدت ده روز در ماه ژوئیه برگزار می‌شود. کلگری استمپید دوران طلایی و قدیمی را به زیباترین و فاخرترین شکل ممکن به نمایش می‌گذارد و مسئولیت به نمایش گذاشتن تنوع فرهنگی کانادا را به عهده دارد. خود را در فستیوال کوه‌های راکی کانادا غرق کنید و بخشی از این رویداد تماشایی و بی‌نظیر باشید.

جشن‌های روز کانادا

یکی از غرورآفرین‌ترین جشنواره‌های کانادا برای مردم محلی روز کاناداست که به شیوه‌ای مانند روز استقلال امریکا در چهارم ژوئیه، در سراسر کشور جشن گرفته می‌شود. مسافران در این روز می‌توانند مردم محلی و خیابان‌های تزئین‌شده با رنگ‌های سفید و سرخ را در سراسر روز مشاهده کنند. همچنین مقدار فراوانی آبجوی گوارای کانادایی و آتش‌بازی‌های درخشان از ویژگی‌های جشن روز کاناداست تا این روز به سنتی‌ترین شکل ممکن پاس داشته شود. اگرچه این فستیوال در سراسر کشور برگزار می‌شود، بدون شک اتاوا بهترین مقصد برای شرکت در این فستیوال است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه