English

کارمندان زیمبابوه ای پیشنهاد دولت را رد کردند

کارمندان دولت زیمبابوه، دومین پیشنهاد دولت این کشور مبنی بر افزایش حقوق را رد کرده و آن را دور از انتظارات خود اعلام کردند. کارمندان زیمبابوه ای خواستار دریافت حقوق خود به دلار آمریکا هستند که این موضوع هم با مخالفت دولت مواجه شده است.

کارمندان زیمبابوه ای پیشنهاد دولت را رد کردند

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از رویترز، کارمندان دولتی زیمبابوه پیشنهاد دوم دولت این کشور راجع به افزایش دستمزدها را رد کرده و خواستار این شدند که حقوق و مزایای خود را به دلار آمریکا دریافت کنند. این موضوع چند روز پس از آغاز شدن اعتراضات علیه دولت زیمبابوه و سرکوب خشونت بار معترضان اتفاق می افتد. تاکنون حداقل 3 نفر در نتیجه خشونت های زیمبابوه جان خود را از دست داده اند.

صدها زیمبابوه ای تاکنون به دلیل ایجاد اخلال در نظم عمومی بازداشت شده اند. سازمان ملل متحد از دولت زیمبابوه خواسته است تا به سرکوب امنیتی و ایجاد اخلال در شبکه اینترنت هر چه سریع تر خاتمه دهد. مردم زیمبابوه که شاهد کاهش شدید قدرت خرید خود و افزایش شدید تورم در کشورشان هستند معتقدند که امرسون منانگاوا رئیس جمهور زیمبابوه به وعده های خود مبنی بر ایجاد و تسهیل شکوفایی اقتصادی کشور پس از خروج رابرت موگابه از قدرت، جامه عمل نپوشانده است.

کارمندان دولت زیمبابوه اعلام کرده اند پیشنهاد دولت این کشور برای افزایش حقوق به انتظارات آن ها نزدیک هم نیست. آن ها تاکید کرده اند که پرداخت حقوق باید به دلار آمریکا باشد با این حال، دولت با این موضوع مخالفت کرده و گفته توان انجام این کار را ندارد. انتظار می رود دولت و نماینده کارمندان زیمبابوه سومین دور از گفتگوهای خود را در هفته آینده پیگیری کنند.

زیمبابوه در روزهای اخیر عمیقا درگیر مسائل اقتصادی بوده است. دولت زیمبابوه برای کاستن از فشارهای اقتصادی اقدام به افزایش شدید قیمت سوخت کرده است که این امر اعتراضات گسترده مردم را به دنبال داشته است. واکنش دولت زیمبابوه به اعتراضات این کشور خشونت آمیز بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه