English

در راستای شایعه های کنار گذاشتن ایران از منطقه

حمایت اردوغان از ایران در قبال سیاست های ترامپ

​رییس جمهوری ترکیه در حمایت از ایران در قبال سیاست‌های ترامپ در مورد تهران و آنکارا گفت: لازم است که ما اطمینان یابیم ایران در تصمیمات سیاسی که سرنوشت منطقه را تعیین می‌کند منزوی نباشد.

حمایت اردوغان از ایران در قبال سیاست های ترامپ

به گزارش خبرگزاری موج، به نقل از شبکه راشاتودیT رجب طیب اردوغان با حضور در پارلمان این کشور از با انقاد از سیاست‌های دونالد ترامپ با آغاز جنگ تجاری با جهان و همچنین سیاست هاسی آمریکا در قبال ایران گفت که ترامپ اعتبار کشورش را تضعیف کرده است.

اردوغان در ادامه از اقدامات واشنگتن برای تحریم ترکیه و تلاش برای انزوای ایران انتقاد کرد و گفت: آمریکا برای حل مشکلات سیاسی در مسیری غلط قدم گذاشته است و به جای مذاکره از زبان تهدید و ارعاب استفاده می کند.  

وی افزود: واشنگتن از زمانی که ترامپ یک جنگ جهانی با جهان آغاز کرده اعتبار خود را از دست داده است و تهدیدات وی برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران پس از خروج از توافق هسته‌ای غیرمنصفانه است.

رییس جمهوری ترکیه گفت: استفاده از تحریم‌ها کاملا غلط است. در حالی که تمامی مسائل می‌تواند به راحتی از طریق نظارت، از سوی سازمان‌های بین‌المللی حل و فصل شود. برای ما بهترین این است که ایران در تصمیمات سیاسی که آینده منطقه را تعیین می‌کند منزوی نباشد.

اردوغان تاکید کرد که کنار گذاشتن ایران از مسائل منطقه‌ای غلط است.

وی هم چنین به قانون‌گذاران کشورش اطمینان داد که به اندازه کافی قوی است و تحت تاثیر حملات و تهدیدات آمریکا قرار نخواهد گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه