English

دبیرکل سازمان ملل

برجام ارزش ادامه حمایت را دارد

دبیرکل سازمان ملل گفت: برجام توافق ارزش ادامه حمایت را دارد و تمام طرف‌های آن باید به مفاد توافق پایبند باشند.

برجام ارزش ادامه حمایت را دارد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری شینهوا، فرحان حق سخنگوی آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل حمایت وی از توافق هسته‌ای را اعلام و تاکید کرد که ‌روابط دوجانبه میان کشورها به دولت‌های آنها بستگی دارد.

سخنگوی گوترش افزود: دبیرکل بارها درباره اهمیت برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به عنوان یک دستاورد دیپلماتیک کلیدی در سال‌های اخیر گفت‌وگو کرده است. وی معتقد است که این توافق ارزش ادامه حمایت را دارد و تمام طرف‌های آن باید به مفاد توافق پایبند باشند.  

فرحان همچنین افزود: درباره این مساله که کشورها و دولت‌ها چگونه با این مساله مواجه می‌شوند به طور قطع ما درباره سیاست داخلی و ملی کشورها صحبت نمی‌کنیم.

وی تصریح کرد: توافقی وجود داشت که به مرحله اجرا رسید و دیدگاه دبیرکل درباره آن کاملا مشخص و روشن است. ما کماکان تا جایی که می‌توانیم از اجرای برجام حمایت می‌کنیم. توافقی که در آن آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز نقش دارد.

بنابراین گزارش، دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه تصمیم خود برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران پس از خروج خود از برجام را عملی کرد. این اقدام وی به ویژه از سوی اروپایی‌ها با مخالفت شدید مواجه شده است.

اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه اعلام کرد که از شرکت‌های خود در برابر تحریم‌های واشنگتن علیه تهران حمایت می‌کند و در این راستا مقررات مسدودکننده را اجرایی کرده که به شرکت‌های اروپایی اجازه می‌دهد از این تحریم‌های آمریکا تبعیت نکنند.

همچنین مشاور فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: شرکت‌های اروپایی که در تبعیت از تحریم‌های آمریکا دست از تجارت با ایران بردارند با تحریم‌های اتحادیه اروپا مواجه خواهند شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه