English

معجون شگفت انگیز آبلیمو و عسل افسانه ای

امروزه آب لیمو و عسل به عنوان یک اکسیر درمانی در در سراسر جهان شناخته شده است و کمتر کسی روی کره زمین وجود دارد که یکبار طمع این نوشیدنی را نچشیده باشد از همین رو در مجموعه هاچ لند واجب دیدیم که شما را با خواص این ترکیب افسانه ای بیشتر آشنا کنیم تا از فواید بینظیر و بیشمار آن آگاه شوید.

معجون شگفت انگیز آبلیمو و عسل افسانه ای
به گزارش خبرگزاری موج

، آب گرم، عسل و لیمو ترکیبی است که نه تنها آرامش بخش و خوشمزه است بلکه فواید و خواص درمانی بسیار زیادی دارد که تعدادی از آن ها عبارتند از پاکسازی و جوانسازی پوست، آب کردن چربی ها یا همان لاغری، پاکسازی سموم از بدن و خواص متعدد که در ادامه این مقاله به تفصیل به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

امروزه آب لیمو و عسل به عنوان یک اکسیر درمانی در در سراسر جهان شناخته شده است و کمتر کسی روی کره زمین وجود دارد که یکبار طمع این نوشیدنی را نچشیده باشد از همین رو در مجموعه هاچ لند واجب دیدیم که شما را با خواص این ترکیب افسانه ای بیشتر آشنا کنیم تا از فواید بینظیر و بیشمار آن آگاه شوید.

 

دو ماده شگفت انگیز

هم عسل و هم آبلیمو، جزو مواد غذایی محبوبی هستند که معمولاً برای افزودن طعم به غذاها و نوشیدنی‌ها، مورد استفاده قرار می گیرند. عسل فواید و مزایای بالقوه زیادی دارد ولی معمولا از آن به عنوان شیرین کننده استفاده می کنند و برای مشکلاتی مانند زخم های پوستی، سوختگی ها، درمان سرماخوردگی و سرفه و موارد متعدد کاربرد درمانی دارد.

لیمو هم یکی از مرکبات بسیار پرطرفدار است و آب لیمو که در این بخش قرار است بیشتر به بررسی خواص آن بپردازیم، فواید بسیار زیادی دارد؛ بیشتر خواص درمانی و دارویی این ماده به دلیل وجود سطح بالای ویتامین C و ترکیبات مغذی موجود در آبلیمو است.

باور عموم افراد این است که ترکیب این دو ماده به عنوان یک نوشیدنی می‌تواند در بهبود مشکلات معمول مانند مشکلات گوارشی، درمان جوش و لاغری موثر است.

هر چند همه می دانیم این دو ماده به دلیل مواد تشکیل دهنده فایده بسیار زیادی دارند ولی در این مقاله قرار است کمی علمی تر به این موضوع بپردازیم و ببینیم آیا این باور صحیح است؟

تحقیقات علمی درباره خواص درمانی عسل

عسل یکی از قدیمی ترین مواد خوراکی است که از دوران سنگ (عصر حجر) از آن استفاده خوراکی و دارویی می شده و همانطور که اشاره کردیم بیشترین استفاده از عسل طبیعی، جایگزینی برای شکر در تهیه غذا و نوشیدنی بوده است. خواص دارویی این ماده نیز همیشه مورد توجه همه افراد در تمام دوره ها بوده است.

باید توجه داشت که تمام تحقیقات علمی انجام شده نشان داده که عسل طبیعی فیلتر نشده و خالص دارای خواص درمانی و دارویی است، پس اگر قصد دارید از تمام این مزایای آن بهره مند شوید بهتر است هنگام خرید عسل طبیعی، دقت کنید محصولی را تهیه کنید که خالص و فیلتر نشده باشد.

بهبود سوختگی و درمان زخم

تمام منابع مورد اعتماد نشان داده اند که رومیان و مصریان باستان از عسل برای درمان بیماری های پوستی استفاده می کرده اند، تحقیقات و آزمایشات محققان نیز ثابت کرده اند که زمانی که عسل را برای پوست استفاده کنید خواص درمان زخم ها از جمله سوختگی را دارد.

محققان با انجام 26 تحقیق که بین 3000 نفر انجام شده نشان دادند که عسل برای سوختگی های سطحی موثر تر از درمان معمول سوختگی است، البته این ماده شگفت انگیز برای زخم های دیابتی نیز مفید است.

مطالعات علمی مختلف نشان داده که عسل، زخم ها را از 60 گونه باکتری گوناگون مصون می دارد. البته باید دقت کنید که نحوه درست تشخیص عسل طبیعی از غیر طبیعی بسیار سخت است، از همین رو سعی کنید از فروشگاه های معتبر مثل هاچ لند، عسل مورد نیاز خود را تهیه کنید.

تحقیقات علمی درباره خواص درمانی لیمو

لیمو ترش به دلیل طمعش در بین اکثر افراد محبوبیت خاصی دارد؛ آب لیمو حاوی مقادیر زیادی ویتامین C و حاوی مقادیر کمی ویتامین B و پتاسیم است و همچنین حاوی ترکیبات گیاهی مفیدی مانند اسید سیتریک و فلاونوئیدهاست که موجب می شود خواص درمانی بسیار زیادی داشته باشد.

خواص آبلیمو و عسل

همانطور که اشاره کردیم هر دو این مواد با توجه به تحقیقات علمی انجام شده خواص ثابت شده ای دارند که اگر آن ها را با هم ترکیب کنیم، تبدیل به معجونی شده که دارای خواص بیشمار و بینظیری خواهد بود.

1- باعث کاهش وزن می شود

نوشیدن آبلیمو و عسل به شدت به لاغری و کاهش وزن کمک می کند به طور مثال یک سری از تحقیقات نشان داده که نوشیدن آب به مقدار کافی می تواند متابولیسم را افزایش داده و باعث احساس سیری شود، حال فرض کنید شما همین آب را با عسل و لیمو نیز ترکیب کنید؛ این ترکیب بی شک در کاهش وزن معجزه خواهد کرد.

مطالعه دیگری که بین 10000 شرکت کننده انجام شد نشان داد بدن افرادی که هیدراته شده باشد کمتر در معرض افزایش وزن می باشد و زمانی که شما بدن خود را با آبلیمو و عسل هیدراته کنید خیلی سریع تر وزنتان کاهش کاهش پیدا می کند.

2- درمان سرماخوردگی

با توجه به خاصیت مسکن عسل و مقدار بالای ویتامین C آب لیمو این ترکیب به شدت برای سرماخوردگی مفید است؛ ویتامین C همانطور که می دانید به شدت در بهبود و تقویت سیستم ایمنی تاثیرگذار است و از طرفی دیگر همین ویتامین به تحریک تولید گلبول های سفید خون کمک کرده و به بدن شما در مبارزه با عفونت کمک می کند.

3- بهبود سیستم گوارش

هیدراته بودن به شدت برای سیستم گوارش شما ضروری است، چرا که کم آبی باعث یبوست در کودکان، زنان باردار و سالمندان است و نوشیدن عسل و آبلیمو می تواند برای عدم ابتلا به یبوست تاثیرگذار باشد.

برخی از تحقیقات نشان می دهد که عسل خام ممکن است تأثیر مفیدی بر باکتری های مفید روده داشته باشد که به حفظ سلامت و تعادل دستگاه گوارش شما کمک می کند.

یک مطالعه بر روی موش ها انجام شده بود که نشان داد، عسل و آبلیمو، میزان باکتری های مفید بیفیدوباکتریا و لاکتوباسیلوس را افزایش دادند هر چند تحقیقات بیشتری برای اثبات، مورد نیاز است.

البته عسل و آبلیمو خواص و فوایدی دیگری دارد که هنوز به صورت علمی ثابت نشده:

  • دفع سموم
  • درمان آکنه
  • افزایش عملکرد شناختی مغز

طرز تهیه معجون عسل و آبلیمو

 

طرز تهیه معجون عسل و آبلیمو

مطمئنا طرز تهیه عسل و آبلیمو بسیار ساده است و باید یک قاشق چایخوری عسل با مقداری کم آبلیمو و آب ولرم مخلوط کنید و میل کنید، البته می توانید آن را سرد هم بنوشید.

این معجون را می توانید هر زمان از روز میل کنید، البته قبل از خواب این نوشیدنی به شدت موجب خوابی آرام و لذت بخش می شود.

در این مقاله از هاچ لند سعی کردیم تا حتی المقدور به بررسی خواص عسل و آبلیمو به صورت علمی بپردازیم و از خرافات پرهیز کنیم، امیدواریم این اطلاعات برای شما مفید واقع شود و آرزوی سلامتی برای شما داریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه