English

فلز آلومینیوم چیست و چه کاربردهایی دارد؟

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خرید و قیمت آلومینیوم ثامن تجارت را در گوگل جستجو کرده و انواع فلز الومینیومی : میلگرد ، لوله ، ورق ، تسمه و... را بررسی کنید.

فلز آلومینیوم چیست و چه کاربردهایی دارد؟
به گزارش خبرگزاری موج

، آلومینیوم یکی از انواع عناصر شیمیایی هستند که به صورت خالص در طبیعت پیدا نمی‌شوند. در واقع این فلز در صنایع مختلف، کاربرد‌های عظیمی را به خود اختصاص داده است چرا که دارای ویژگی‌های بی نظیری هستند. در واقع آلومینیوم با عدد اتمی ۱۳ شناخته شده و نشان شیمیایی آن AI است که در ادامه به بررسی اینکه فلز آلومینیوم چیست و چه کاربردهایی دارد پرداخته ایم، چرا که قبل از خرید این محصول باید با ویژگی‌های ساختاری آن آشنایی داشته باشید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خرید و قیمت آلومینیوم ثامن تجارت را در گوگل جستجو کرده و انواع فلز الومینیومی : میلگرد ، لوله ، ورق ، تسمه و... را بررسی کنید.

 

آنالیز فلز آلومینیوم

آلومینیوم فلزی با رنگ نقره ای بوده و بسیار نرم می‌باشد. در واقع چگالی این فلز به صورت تقریبی برابر 2770 کیلوگرم بر متر مکعب بوده و با محیط زیست نیز سازگاری خوبی دارند. آلومینیوم‌ها به دلیل داشتن پوشش اکسیدی نازکی که روی سطح خود دارند، در برابر خوردگی نیز چندان مقاومت بالایی نداشته و یک خراش نیز سبب ایجاد خوردگی در این فلز خواهد شد.

بعد از آهن، آلومینیوم دارای ارزش بالا و کیفیت خوبی خواهد بود و با ایجاد یک لایه پوششی ضخیم می‌توان مقاومت محصول را افزایش داد. همچنین آلیاژ آلومینیوم به صورتی است که قابلیت پرس‌کاری، جوشکاری، لحیم کاری و ماشینکاری را دارند. از جمله محصولات تولید شده با فلز آلومینیوم عبارتند از:

  • ورق

  • تسمه

  • مفتول

  • میله

  • فویل

  • و....

ویژگی‌های فلز آلومینیوم

این فلز سبک که طی سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده اند، در برابر حرارت مقاومت بالایی داشته و در کشور‌های مختلفی نظیر روسیه، کانادا، چین و امارات به تولید می‌رسند. آلومینیوم از سری فلزاتی هستند که شکل پذیری خوبی داشته و قابل پردازش هستند. از طرفی هم این فلز، ضد زنگ بوده و مقاومت خوبی در برابر زنگ زدگی و خوردگی از خود نشان می‌دهند.

کاربرد‌های آلومینیوم در صنعت

آلومینیوم به دلیل داشتن کیفیت بالا، در صنعت جایگاه ویژه ای پیدا کرده است که در ادامه از سری کاربرد‌های این محصول پر فروش بازار را معرفی کرده ایم:

صنعت حمل و نقل

در صنعت حمل و نقل جهت ساخت کشتی، ماشین آلات، دوچرخه و هواپیما و... از آلومینیوم استفاده می‌شود و وزن سبک آن سبب کاهش مصرف انرژی و سوخت شده است که به این صورت برای جایجایی خودرو‌ها نیازمند نیروی کمتری خواهید بود.

صنعت ساخت و ساز

از این محصول جهت ساخت ساختمان‌های بلند و پل استفاده می‌شود که عمدتا این فلز خانه را در زمستان گرم نگه داشته و در تابستان باعث ایجاد خنکی در ساختمان می‌شود.

ساخت درب و پنجره

از آلومینیوم جهت ساخت درب و پنجره استفاده می‌شود و دلیل استفاده از این محصول در صنعت این است که قیمت درب و پنجره آلومینیومی از سایر محصولات دیگر ارزان تر بوده و علاوه بر وزن سبکی که دارند، مقاومت بالایی در برابر ضربه و زنگ زدگی نیز خواهند داشت که از این رو از محصولات درب و پنجره آلومینیومی می‌توانید تا سال‌های زیادی در مکان‌های مرطوب و در معرض آب استفاده کنید.

جان کلام

در این بخش در مورد اینکه فلز آلومینیوم چیست و چه کاربرد‌هایی دارد توضیحاتی را ارائه کردیم تا در زمان خرید محصولات آلومینیومی دو دل نباشید. اگر قصد خرید انواع ورق آلومینیوم، پروفیل، لوله، شش پر، میلگرد آلومینیوم را دارید از طریق بازرگانی ثامن تجارت (https://samentejarat.com) می‌توانید خرید خود را از درب کارخانه انجام دهید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه