English

معرفی دانشگاه های بدون application fee انگلیس

در این مطلب قصد داریم تا به معرفی این دانشگاه‌ها بپردازیم.

معرفی دانشگاه های بدون application fee انگلیس
به گزارش خبرگزاری موج

، دانشگاه‌های کشور انگلیس جز برترین دانشگاه‌های دنیا هستند و این موضوع باعث شده تا تحصیل در انگلیس آرزوهای بسیاری از دانشجویان ایرانی باشد که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند. این کشور دارای دانشگاه‌های معتبر و باکیفیتی است که به فارغ التحصیلان خود این امکان را می‌دهد تا بتوانند مدارک معتبر را در رشته‌های مختلف دریافت کنند. در صورتی که قصد دارید تا برای دریافت پذیرش دانشگاه‌های انگلیس اقدام کنید، مهم‌ترین اقدامی که باید انجام دهید، ارسال مدارک به دانشگاه مورد نظرتان است. به منظور بررسی پرونده شما نیاز است تا مبلغی را به عنوانapplication fee  یا هزینه درخواست پذیرش پرداخت کنید. به دلیل بالا بودن این مبلغ و همچنین عدم عودت آن در صورت رد درخواست پذیرش، دانشجویان این سوال را مطرح می‌کنند که کدام دانشگاه‌های انگلیس بدون application fee هستند. در این مطلب قصد داریم تا به معرفی این دانشگاه‌ها بپردازیم.

 

دانشگاه

 

Application fee چیست؟

پیش از معرفی دانشگاه‌های بدون application fee انگلیس، نیاز است تا به این سوال پاسخ دهیم که application fee چیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که اپلیکیشن فی هزینه ای است که متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور باید برای درخواست پذیرش به دانشگاه‌ها پرداخت کنند. این هزینه به منظور بررسی مدارک و فرم اپلیکیشن متقاضیان دریافت می‌شود. در واقع، دانشگاه‌ها با دریافت این مبلغ اطمینان حاصل می‌کنند که متقاضیان جدیت در تحصیل در دانشگاه مورد نظر را دارند و صرفاً برای افزایش شانس خود در پذیرش از چند دانشگاه درخواست نمی‌دهند. 

لازم به ذکر است که هزینه ای که بابت application fee از شما دریافت می‌شود، در دانشگاه‌های مختلف متفاوت است و به عوامل مختلفی مانند شهر، کشور، رشته تحصیلی، مقطع تحصیلی و نوع برنامه تحصیلی بستگی دارد. برخی از دانشگاه‌ها که هزینه پرداخت application fee آن‌ها اجباری است این قانون را دارند که در صورت عدم پرداخت این مبلغ، درخواست پذیرش شما توسط دانشگاه بررسی نخواهد شد. بنابراین، پرداخت application fee یکی از مراحل مهم در فرآیند اپلای برای دانشگاه‌های خارج از کشور است. اگر علاقه مند به تحصیل در دانشگاه‌های انگلیس هستید، باید به این نکته توجه داشته باشید که این هزینه معمولاً بین 75 تا 150 پوند است. پرداخت این هزینه از طریق سایت فراکنش به نشانی https://farakonesh.org/  امکان پذیر است.

 

دانشگاه1

 

روش‌های عدم پرداخت application fee به دانشگاه‌های انگلستان

در صورتی که علاقه مند هستید تا بدون پرداخت هزینه مربوط به application fee به کشور انگلستان مهاجرت تحصیلی کنید، باید به این نکته توجه داشته باشید که روش‌هایی وجود دارد که از طریق آن می‌توانید هزینه application fee را پرداخت نکرده یا مبلغ آن را کاهش دهید. اگر بخواهیم شما را با این روش‌ها آشنا کنیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اقدام برای دریافت پذیرش از دانشگاه‌های بدون application fee

موضوعی که برای مهاجرت تحصیلی به کشور انگلستان باید به آن توجه داشته باشید این است که برخی از دانشگاه‌های انگلیس، application fee را از دانشجویان دریافت نمی‌کنند. البته موضوعی که باید به آن توجه داشته باشید این است که این دانشگاه‌ها معمولاً دانشگاه‌های دولتی یا کالج‌هایی هستند که به دنبال جذب دانشجویان بیشتری هستند و معمولاً از نظر سطح، در لول پایین‌تری از سایر دانشگاه‌ها قرار دارند. شما می‌توانید از طریق وب سایت دانشگاه‌های انگلستان این موضوع را بررسی کنید که آیا دانشگاه مورد نظر شما application fee دریافت می‌کند یا خیر؟ با این حال اگر بخواهیم به معرفی برخی از این دانشگاه‌ها بپردازیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دانشگاه ادینبورگ
  • دانشگاه گلاسکو
  • دانشگاه لستر
  • دانشگاه شفیلد
  • دانشگاه ناتینگهام
  • دانشگاه دورهام
  • دانشگاه بریستول
  • دانشگاه اکستر
  • دانشگاه سنت اندروز
  • دانشگاه سنت ماری
  • دانشگاه یورک
  • دانشگاه لافبورو
  • دانشگاه دورهام کالج
  • دانشگاه کینگز کالج لندن
  • دانشگاه ترینیتی کالج لندن
  • دانشگاه وست مینستر
  • دانشگاه هال

برای اطلاع از شرایط پذیرش در این دانشگاه‌ها، می‌توانید به وب سایت رسمی دانشگاه‌ها مراجعه کنید.

دریافت  application fee waiver

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توانید از طریق آن اپلیکیشن فی دانشگاه‌های مورد نظر خود را پرداخت نکنید، استفاده از خدمات application fee waiver است. در واقع برخی از دانشگاه‌های انگلیس، امکان دریافت application fee waiver  یا معافیت از هزینه درخواست پذیرش را برای دانشجویانی که شرایط خاصی را داشته باشند، فراهم می‌کنند. این شرایط معمولاً شامل موارد زیر می‌شود:

  • دانشجویان کم درآمد
  • دانشجویان با شرایط خاص مانند دانشجویان دارای معلولیت یا دانشجویانی که از مناطق محروم می‌آیند
  • دانشجویان بین المللی که با بورسیه تحصیلی تحصیل می‌کنند

موضوعی که باید به آن توجه داشته باشید این است که برای درخواست application fee waiver، باید در ابتدا مطمئن شوید که آیا دانشگاه چنین خدماتی را به شما ارائه می‌دهد یا خیر و سپس مدارک مورد نیاز را به دانشگاه ارائه دهید.

پرداخت هزینه Application Fee در ایران

متاسفانه به دلیل شرایط تحریمی که علیه ایرانیان وجود دارد، بسیاری از دانشجویان ایرانی علاقه مند به پرداخت اپلیکیشن فی هستند اما نمی‌توانند به منظور پرداخت هزینه و انتقال پول به خارج از کشور با مشکل مواجه هستند. این مشکل باعث شده تا دانشجویان شانس تحصیل در دانشگاه‌های برتر را از دست بدهند. برای حل این مشکل، مجموعه فراکنش این امکان را به وجود آورده تا شما بتوانید به راحتی اقدام به پرداخت Application Fee در ایران کنید. شما می‌توانید از طریق وب سایت farakonesh.org به راحتی هزینه‌های مربوط به دریافت پذیرش از دانشگاه‌های مورد نظر خود را پرداخت کرده و با کمترین مشکل به انگلستان مهاجرت تحصیلی کنید. موضوعی که باید به آن توجه داشته باشید این است که در کنار هزینه‌های مربوط به Application Fee، مجموعه فراکنش خدمات مربوط به پرداخت شهریه دانشگاه‌های خارجی را نیز به شما ارائه می‌دهد تا دانشجویان ایرانی از این نظر نیز نگرانی خاصی نداشته باشند.

 

سایت

 

حرف آخر

در این مطلب شما را با دانشگاه‌های بدون application fee انگلیس آشنا کردیم. این دانشگاه‌ها گزینه مناسبی برای دانشجویانی هستند که به دنبال تحصیل در این کشور هستند اما از هزینه‌های بالای آن نگران هستند. با اطلاع از شرایط پذیرش در این دانشگاه‌ها، می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه جویی کرده و همچنین شانس خود برای دریافت پذیرش از این دانشگاه‌ها افزایش دهید. در انتها نیز لازم به ذکر است که شما می‌توانید با کمک مجموعه فراکنش، به راحتی هزینه‌های مربوط به application fee را به صورت ریالی پرداخت کرده و از این طریق برای دریافت پذیرش دانشگاه مورد نظر خود اقدام کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه